/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
entourage lukker ned
Fra : elsecharm
Vist : 544 gange
300 point
Dato : 22-11-08 21:38

Kære kandutter - så er jeg her igen. Stiller spørgsmål for en god ven. Han har idag ikke kunnet checke email fordi programmet entourage lukker ned så snart han vil åbne for send/modtag. han kan godt åbne programmet og se gl. emails men altså ikke checke nye eller afsende. Hvad kan være problemet?

glæder mig til svar - elsecharm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-08 22:18
Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-08 22:19

Virus, spyware og malware kan være en årsag; så der bør nok checkes for snavs.
Iøvrigt vil det være en fordel, at have mere end én måde at hente mails på, f.eks. et andet postprogram eller direkte til postserveren; måske en anden PC.

Har din gode ven ikke et alternativ til at se sin post???

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 22-11-08 22:39

Nej - han har ingen alternativ måde at åbne email på.

Jeg spurgte om han ku slette spam og han siger der ikke er nogen spambox til email eller anden måde det er markeret på ...har det at gøre med hvilket sikkerhedssystem man bruger eller hvad? For hos os (andet email system - anden teleudbyder) kan vi altid se spam, pishing mm.

Jeg spurgte om han havde opdateret for nyligt og han mener ikke nogensinde at ha gjort det. Opdatere det automatisk?
Han prøvede at opdatere idag men der viste sig et vindue hvori der stod noget med at der ikke var plads nok til opdatering!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-08 10:54

Hvilken mail-udbyder er det vennen bruger - altså hvilket mail-efternavn.

Skriv ikke mailadressen her..............................

Der findes bl.a.

blabla@hotmail.com
blabla@tdc.dk
blabla@gmail.com

Så kan vi måske hjælpe til at vennen kan bruge sin mail, her og nu

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 23-11-08 11:04

.. adressen er blablabla.. @mail.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-08 12:04

så kan den læses herfra:
www.mail.dk
som bliver til:
http://mail.tdconline.dk/
klik på > Ny bruger

Men den er vist ude af drift lige nu.
Citat
Systemopdatering
Systemet du forsøgte at tilgå er under opdatering. Forsøg venligst igen på et senere tidspunkt.

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 24-11-08 14:36

Jeg ved ikke om min ven har været inde på tdc-siden for at checke mail .. men meningen er jo at systemet skal virke via entourage-email systemet.

Han fik et tip på mac-hjælpen igår -noget med at når man åbnede programmet skulle man holde alt-tasten nede samtidig og så få et lille reparingsprogram . Det gjorde han så og så myldrede mailsne frem ..fra 120 til lige præcis no 73 ..så lukkede programmet igen!han har prøvet at slette alt, starte forfra ..og så myldrede de 120 mails frem igen ..skønt de er slettet ...den henter dem simpelthen engang til? -og igen og igen ,det virker ikke!!!

Han har været i macbutikken.. de kan ikk hjælpe, de kan ikk forstå han bruger entourage og siger han skal oprette en anden mail/postkasse . Han har prøvet ..det lukker sammen ..og vil ikk acceptere hans password (som er dobbeltcheckede og er de rigtige) .

Mere HJÆÆÆLP!!!