/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken en skal man vælge?
Fra : sødprinsesse
Vist : 958 gange
50 point
Dato : 22-11-08 16:02

Hejsa

Jeg skal ud og have en "ny" bil ....

Jeg har ca. 40.000,-
Er typen der vil have meget for pengene.
Har en STOR hund på 60 kg. så der skal være plads til et stort bur bag i.
Den skal være økonomisk. Både på benzin, forsikring, vægtafgift..
Den SKAL være driftsikker.
Jeg er pige - og har ikke ret meget forstand på biler... ja, jeg kan da fylde de ting på der skal på, tjekke de fleste ting man skal tjekke ved køb osv (tror jeg nok

Men vil gerne have nogle forslag til hvad jeg skal kigge efter....
Helst ville jeg have en VW, men kan også godt se at jeg måske ikke får den fedeste bil så....

Håber nogle af jer har nogle forslag til nogle gode biler

... på forhånd tak for jeres hjælp !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 16:04

Du får ikke meget bil for de penge der opfylder de kriterier du stiller....

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 22-11-08 16:09

Til den pris kan du kun købe en gammel bil og de er ikke så økonomiske som nyere biler.
Jeg vil tror du skal se efter en stationcar. der er normalt god plads bagi.
Lad være med at købe en bil via nettet som du ikke kan se efter. Tag en med som har lidt mere forstand på biler. Køber du en brugt privat så kør til en synshal og få lavet en brugt vogns attest.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-08 16:38
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-08 17:37

Synd du ikke så mit spørgsmål i sidste måned:
http://www.kandu.dk/spg128284.aspx

Lige bilen for dig, en velholdt station car med plads til din hund, men lidt dyrere end dine 40.000.

Den sælges af forhandlere til ca 70.000, men de skal jo give garanti og aflønne deres mekanikere.
Jeg overtager som nævnt min brors firmabil til nytår, og har ikke behov for to biler...

Så måske kan vi dele differencen, men hvordan? Jeg tror ikke vi må handle her i kandu??

Jeg bor i Sønderborg; hvad med at tage en juletur ned over grænsen og spare?
Og jeg er ikke ude på at snyde dig, så tag én med der har forstand på biler...

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 22-11-08 17:57

Jeg har lige købt min nye bil hos www.investmentcars.dk
han kan skaffe de fleste biler som opfylder de kriterie man har . (:

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 22-11-08 18:01

jeg kan se han har en citroen bla til 54.000 ? den ser ud til at opfylde dine behov (:

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-08 18:08

Måske skulle vi prøve at sammenligne den Citroen med min Focus?

Hvilken Citroen type?
Hvilken årgang??
Hvor meget har den kørt???
Er den nysynet????

Og så det specielle:
Er det en station car med plads til stor hund?
Har den fået alle 6 døre skiftet sidste år på garantien??

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-08 19:21

Du får ikke så forfærdeligt meget for dine 40.000 kr, hvis du skal have opfyldt de karv, du stiller.
Hvis du vil have en bil, der er billig i vægtafgift og ikke bruger så meget benzin, skal du have en bil, der ikke har for stor motor. Den billigste vægtklasse er 1,6 l motor og derunder, så snart du kommer op i 1,8 l bliver bilen dyrere i vægtafgift.
Du får heller ikke råd til en nyere bil, som kører længere på literen.
Jeg har selv haft et utal af gamle biler og nogle har jeg været mere heldig med end andre.
Du skal have plads til en stor hund, siger du. Jeg har selv en hund på 45 kg, som jeg har kunnet transportere rundt i alle mine gamle biler, men han svinede hele bagsædet til. Du vil have plads til et bur, siger du, - så skal du have en stationcar. Du skal regne med at en stationcar er ca. 10.000 kr dyrere end samme mærke/model som almindelig bil.
Så mine råd til dig er:

Find dig en ven/bekendt, som har forstand på biler og som kan tage med dig ud og kigge på forskellige, som du vælger ud.

Gå efter en stationcar, men sats på at købe den privat - du kan spare mange penge, hvis du går udenom en forhandler.

Gå efter en bil med max. 1,6 l motor, det er det billigste - men der er næppe nogen stationcar med mindre motor end 1,6, der er særlig sjov at køre i, så køb en 1,6 l.

Gå på www.bilbasen.dk her kan du finde et utal af modeller udfra de kriterier, du stiller. Når du har fundet en bil, du er interesseret i, kan du klikke på en fane oppe over billedet af bilen, hvor der står noget i retning af "test og råd" - her kan du læse om andre brugeres erfaringer med netop denne bilmodel. Du kan selvfølgelig også finde biler på DBA, og så kan du tjekke bilmærket/modellen på Bilbasen.

Gå efter en bil, der kun har haft 1 ejer - så er den ofte blevet passet godt.

Gå efter en bil, som er nysynet og helst også er blevet rustbehandlet. Jeg havde engang et lig af en gammel Mitsubishi, som ellers går for at ruste helt forfærdeligt. Men fordi den havde fået rustbehandling og jeg også selv sørgede for at give den rustbehandling, så holdt den i masser af år. Jeg købte den i 2000 for 14.000 kr og den "døde" først i december 2005. Det var ikke en stationcar ganske vist.

Driftsikker....tja, hvis det er en velholdt bil kan den sagtens være driftsikker selvom den er gammel. Du skal dog ikke regne med at få airbags og avancerede bremsesystemer for 40.000 kr.

Og hvis du har mulighed for det, så tjek svendgiversens bil ud. Tag en med, som han siger, som kan kigge på bilen. Jeg fik sidste år tilbudt en Ford stationcar til 29.000 kr, som min mekaniker sagde god for. Min mand og jeg endte dog med at købe en statoncar i et andet mærke, som jeg fandt i DBA. Vi gav 70.000 kr for en meget velholdt stationcar med aircondition, varme i sæderne, airbags osv. - vi har set flere eksemplarer af samme model og årgang hos forskellige forhandlere, der koster de bare mellem 100.000-120.000 kr. Jeg tror nok at vi var meget heldige, men jeg brugte også al min fritid i 14 dage på at tjekke biler ud på nettet og fik et par bilkyndige til at tage med os ud og kigge. Men så endte vi altså også med at få en rigtig god bil.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-11-08 19:26

Tænk også på at vælge en bil ud fra, om du vil have kasko forsikring på din bil eller ej. Nogle modeller er bare helt vildt dyre, fordi de ofte bliver stjålet. Vi havde en skøn gammel Golf GTI, som vi havde købt for kun 25.000 kr (familiepris), men den blev stjålet. Vi havde ikke kaskoforsikring på, for det ville have været alt alt for dyrt. Det billigste tilbud vi fik på kasko var ca. 12.000 om året. Tyske biler bliver generelt stjålet mere end alle andre biler, men det kan du snakke med dit forsikringsselskab om, det ved de alt om. De kan også rådgive dig i forhold til, hvilke modeller der er billige at forsikre (dem der aldrig bliver stjålet).

Kommentar
Fra : mollymelissa

Dato : 22-11-08 19:48

Det kan du jo gå ind og se (: ?
Da det ikke er mig der sælger bilen kan jeg sgu da ikke besvare dine spørgsmål !
men biler fra ham er alt tip top i stand! og en kanon service.. og ja så er den også billigere der er sgu foreskel på 40000 og på 70000 som du vil have for din!! ;D
men held og lykke!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-08 20:17

Godt ord igen, mollymelissa.

Jeg har selv kørt Citroen, har haft 3 stk BX på stribe, men de blev efterhånden for dyre
og tabte for meget i værdi, og Xzara syntes jeg var for lille, så jeg skiftede til Ford.

Og det er forhandleren der forlanger 70.000 kr,
jeg foreslog at dele forskellen mellem det han forlanger og det han byder mig.

Så min pris vil ligge tæt på den viste Xzara til 54.900 kr.
(Da jeg først får min brors bil til Jul, har jeg endnu ikke indhentet forhandler priser...).

Og køber vor søde prinsesse min Ford Focus Station Car er der ingen tvivl om,
at hun får meget mere bil for pengene, og en bil der i højere grad dækker hendes behov.

Vi kan jo også lade hendes hund vælge...

Jeg husker den meget begrænsede benplads bag i Xzara, på det tidspunkt hvor jeg overvejede
den mindre Citroen. Da var jeg på kørehold, og det ville jeg ikke byde mine medpassagerer.

Og bagage rummet er jo heller ikke stort...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-08 20:55

sødprinsesse ...

læs denne side før du køber en brugt bil

http://www.fdm.dk/public/biler/kobogsalg/

at brugerne på kandu bruger siden som gratis annonceplads. Hvis du nu køber en bil af en af brugerne på kandu, så kan der opstå problemer, hvis bilen pludselig er i udu

Der er ingen garanti på at bilen er i forsvarlig stand trods det, at den er nysynet (taler af erfaring).

Men held og lykke med at finde en bil, som jeg håber, at du bliver tilfreds med

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-08 21:43

Du kender mig da ans, efter mange seriøse spørgsmål her på kandu.

>Hvis du nu køber en bil af en af brugerne på kandu, så kan der opstå problemer...
Det gælder vel al privat handel, du får det til at lyde som om kandu brugere er værre end andre.

>Der er ingen garanti på at bilen er i forsvarlig stand trods det, at den er nysynet...
Nej, men den har også været til alle obligatoriske service eftersyn, for hver 20.000 km.
Det har jeg selvfølgelig dokumentation for.

Hvis vi deler de 20-30.000 kr en forhandler tager i avance, får vi begge noget ud af det...

>at brugerne på kandu bruger siden som gratis annonceplads.

Jeg prøver jo også på at få flyttet mit evt. bilsalg væk fra kandu, men endnu ingen private indlæg fra sødprinsesse. Det er jo også en stor beslutning, og måske skal banken og andre først kontaktes?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-11-08 21:54

Citat
Da det ikke er mig der sælger bilen kan jeg sgu da ikke besvare dine spørgsmål !

Squ og fanden hører ikke hjemme på en kristen side, moster lille.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 09:13

Jeg ville løbe skrigende væk fra BEGGE biler efter sådan en gang salgsgas

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 09:59

Jamen så løb da væk refi, og bliv væk hvis du ikke har bedre kommentarer.
Det er ikke salgs gas fra min side, alt hvad jeg har skrevet kan dokumenteres.

Og jeg har flere potentielle købere her i nærområdet,
bl.a. ham der har min forrige bil, en lige så velholdt Mondeo.

Jeg reagerede fordi min bil ser ud til lige at kunne passe vor søde prinsesse og hendes hund...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 10:10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 10:11

Hun virker også VÆLDIG interesseret

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 10:33

>Du får ikke meget bil for de penge der opfylder de kriterier du stiller....

Enig refi. Måske har hun kun de 40.000 kr?

Jeg prøver at hjælpe hende til et godt køb, men så må hun kunne låne lidt flere...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-11-08 14:03

Citat
16-11-08 210 Spar penge på tandlægen

Flere steder skrives der om reklame/salgstale.
Det kommer da hvist an på hvad det drejer sig om

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-11-08 12:36

En Corolla stationcar af ældre model kan du godt få, og de er driftsikre så det vil noget.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 26-11-08 10:18

MAZDA 626 STATIONCAR Den er mekanisk ikke til at ødelægge(husk olie og tandrem) Du kan sagtens finde en god bil til 40.000