/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Metrakit pvl tænding
Fra : smoke87
Vist : 1017 gange
20 point
Dato : 21-11-08 17:29

hej er ved at købe mig en metrakit racer tænding

har ikke prøvet at sætte sådan en på før

nogen der har et link til en god guide

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-08 18:22

Det følger vel med sættet...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-11-08 23:33

Du skal bare punktsvejese den på

Kommentar
Fra : smoke87

Dato : 25-11-08 10:24

Flash77 ja selvfølgelig skal jeg LOL

Kommentar
Fra : Pumba-Team-mojn

Dato : 16-12-08 01:34

Til at starte med, så vil jeg anbefale ikke at købe MK´s pvl da den er alt for dyr i forhold til alle de andre og du får ikke mere ud af at købe den.
Køb hellere en malossi digitronic (eprom) den er billigere og mindst lige så god, desuden den der er smidt flest HK med.
Men monteringen gir lidt sig selv da den kun kan sidde på en måde.
Men det er indstillingen af den der er det mere problematiske.
Når du har monteret tændingen, sætter du et tændingsmicrometer i, og køre stemplet langsomt i top, til du kan se den pind på enden af micrometeret rykker sig så langt som den kan uden at den går tilbage. Så spænder du skruen på micrometeret. Så drejer du micrometeret ind til det som tændingen nu skal stå til før top, køre stemplet i top til den går imod, og ikke kan komme længere.
Så kigger du på tændingen, der er der en markering på statoren og en på rotoren. så rykker du bare statoren indtil de 2 markeringer er lige ud for hindanden og spænder de 3 små bolte som statoren sidder fast med.
Og så burde den være klar til at køre

MVH Pro-tuneren Pumba