/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bærebar(vista) bliver smidt af
Fra : Byb75
Vist : 295 gange
20 point
Dato : 21-11-08 10:28

Hej. Har trådløs router. Der er sat 2 stationære til med kabel. Derudover har jeg 2 bærebare, begge med Vista. Den ene bærebar kører perfekt. Den anden bliver smidt af hver dag. Jeg skal genstarte routeren for at den bærebare virker. Hvad kan der være galt. Bruger SSID??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-11-08 10:53

lytter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-11-08 13:19

Hvad for et netkort / usbnet bruger du

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 21-11-08 19:34

Hej..Der sidder et standard i den bærebar..Ved ikke lige hvad det er for et..Acer baærebar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-11-08 20:41

Altså den ene bærebare biver smidt af, medens den anden bevare forbindelsen!?
Hvad er afstanden til de to bærebare?
Har du sat routerens access-point til at køre AUTO hastighedstilpasning, eller køre du fast 54 Mbit på det trådløse?

Kommentar
Fra : prl

Dato : 22-11-08 00:28

Fejlen kan skyldes at den der bliver smidt af kører på fast kanal nr. og den der bliver hængende har dynamisk kanal. Sæt alle til dynamisk kanal valg.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-08 09:56

PRL hvad er det for nogle kanaler du ævler om?
I det trådløse køre alle enheder jo på samme kanal!
Det som kan lave ravage er hvis den ene bruger en fast IP adresse, som ligger i den lave ende af det område, som routeren deler ud af. Det kan give IP-konflikt, hvis den der køre DHCP får tildelt den IP adresse som den anden har fast.
Så enten må du køre DHCP på alle, ellers må du lade alle køre med fast IP adresse. Det vil være det der er lettest. Men så skal man også holde styr på, hvem der har hvilken adresse.
At blande statiske og dynamiske adresser, kræver at du har helt styr på, hvordan du sætter det op, ellers løber man nemt ind i konflikter.

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 08-12-08 19:24

Hej igen.
Jeg kører DHCP og det siger ud til at virke. Problemet er at hvis jeg går ind i router under "anvend(passwors/brugernavn)" logger den PC på med det samme. Efter 2-3 timer kan jeg ikke gå på nettet. Jeg skal så ind i routern og trykke anvend igen. Jeg kan også vælge at slukke routeren sp virker det også. Jeg har sat tiden til nøgle koden til 120 min.(standard 60 min) men det hjælper ingenting. Alt står til at hente IP/DNS automatisk og DHCP. Hvad går der galt..Håber I forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-08 22:28

Hvis afstanden mellem din router og de to bærebare, hver især er forskellig, og at det er den der er længst væk eller med det svageste signal, som mister forbindelsen; så kan det skyldes at du køre med en fastsat hastighed på dn trådløse del, fx. med 54 Mbit.
Når så den ene har en dårligere forbindelse, vil den bede routeren om. at sætte hastigheden ned, for at give en stabil forbindelse; men da så routeren køre med fast hastighed, vil den hægte den dårlige forbindelse af.
Hvis du derimod sætter routerens trådløse del, til at køre med AUTO tilpasning af hastighed, vil du opnå en stabilitet, da hastigheden så vil tilpasse sig den dårligste forbindelse, og den anden bærebare vil blot følge med ned i hastighed.
Det vil ikke få nogen praktisk betydning for din netforbindelse, sålænge den tilpassede hastighed er større end den du har fra routeren og ud på nettet.
Husk at mange opkoblinger er med en høj download hastighed og lav uploadhastighed. Så reelt vil du aldrig kunne sende hurtigere end din upload hastighed, og det samme gælder for at modtage, som er afhængig af din download hastighed.
Du skal også have in'mente at de opgivne hastigheder er ca 20% lavere end de opgivne fra ISP, hvilket skyldes noget teknisk sikkerhed, kaldet kontrolbit, der skal skre dig at data er intakte, altså uden fejl.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-08 22:30

SPØRGSMÅL:
Når din PC bliver smidt af, forsøger den så at find et andet netværk?

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 09-12-08 11:07

Hej. Den bærebar der bliver smidt af, har jeg 1-1,5 m. fra routeren. Den der altid virker er vel 10 m. fra. Den kan godt finde naboens netværk men det er lidt op og ned om den finder den(kommer vel an på om han har tændt routeren). Jeg kører Vista home på dem begge. Sommetider skriver den "intilaserere netværk". Det kan den godt gøre i 2-5 min. Har det noget at sige??Jeg har afintalerret mit Norton 360(var med da jeg købte den). Kan det have noget med firwall at gøre?Jeg har slået den fra men det virker jo på den anden med det slået til. Jeg har opdateret routeren.
Når jeg har fundet netværket kan den godt kører 2-3 timer, så går det galt. Det er sg mærkeligt.

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 09-12-08 18:58

Hej...Hvordan ændre jeg den hatsighed som den kører auto. Den står til g and b. Har det noget at sige? Kan jeg låse den til kun at kører til mit netværk så den ikke finder naboens??
Mvh Byb

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-12-08 21:19

Inde hvor du vælger nettype b og g, er der også mulighed for at vælge hastighed. Da dine oplysninger er mangelfuld, så vi ikke ved hvilken router du har, vil det kun være vejledende.

At du altid vil koble dig op til eget netværk, så skal det ske i hver af de to PC'er, hvor du vælger at koble op til dit eget SSID som det fortrukne netværk.

Kommentar
Fra : Byb75

Dato : 09-12-08 23:19

Hej. Det er en Netgear-router fra TDC, jeg har.