/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Offline/online
Fra : marcussen1
Vist : 700 gange
200 point
Dato : 21-11-08 09:04

Jeg har foretaget mig et eller andet, jeg ved ikke hvad, men min stationære PC pludselig i offline, hvad skal jeg gøre for at komme tilbage i online?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-11-08 09:16

Gå ind under Filer, øverste venstre hjørne, du har måske fået klikket på "Arbejd offline" - klik der - så tror jeg det er ok igen

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 21-11-08 09:47

Dobbeltklik på netværkssymbolet nederst til højre. Tilslut evt. reparer netværk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 11:21

Citat
Dobbeltklik på netværkssymbolet nederst til højre. Tilslut evt. reparer netværk

det er ikke alle der har valgt at få det vist - i så fald ind i netværksforbindelser og aktiver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-08 11:22

Hvis du har et ikon i højre hjørne af skærmen, så er det et rød kryds over. Højreklik på ikonet og vælg aktiver, vent et øjeblik (20 sek) og så er nettet klar.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-11-08 14:44

Det ser ud til, at problemet måske er p.g.a at der er tilført yderligere en computer til netværket.
Der har indtil nu været en stationær PC stående i et rum med router, og i et andet rum en bærbar tilsluttet nettet. Nu er der så kommet en bærbar mere, den står så i et 3. rum. Der er åbenbart nu problemerne opstår.
Det er således, at nogen gange kan enten de 2 bærbare være på nettet, andre gange kun 1 plus den stationære, og andre ganege f.eks en bærbar plus den stationære. Kan det være, at routeren ikke er beregnet til 3.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-11-08 14:54

Jeg glemte lige at skrive, at alle kabler er gået efter, de sidder som de skal.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-11-08 17:59

Hvis der er 3 udgange på routeren, så er den beregnet til 3 PC'er

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-11-08 18:22

Er du sikker på, at det er en router du benytter eller er det kun en HUB?
Og hvis det er en router du benytter, er så alle 3 PC'er koblet til routeren?
Umiddelbart lyder din forklaring som om, at det kun er den stationære PC du har koblet til router, hvorimod du skriver - at de bærbare er koblet til nettet - mener du direkte uden om router?
Hvis det sidste er tilfældet - er der ikke noget at sige til, at du ikke kan få forbindelse på alle PC'er samtidig.

Citat
Det ser ud til, at problemet måske er p.g.a at der er tilført yderligere en computer til netværket.
Der har indtil nu været en stationær PC stående i et rum med router, og i et andet rum en bærbar tilsluttet nettet. Nu er der så kommet en bærbar mere, den står så i et 3. rum. Der er åbenbart nu problemerne opstår.
Det er således, at nogen gange kan enten de 2 bærbare være på nettet, andre gange kun 1 plus den stationære, og andre ganege f.eks en bærbar plus den stationære. Kan det være, at routeren ikke er beregnet til 3.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-11-08 19:59

IBM760
ja det er en router, som jeg skrev indledningsvis virkede den 1.ste bærbare fint inden nr. 2 kom.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-11-08 20:25

Ok marcussen1

på de fleste routere er der 5 stik til netværkskabler - hvoraf det ene er markeret "Internet" og de øvrige Lan 1 til 4. Uden at kunne sige det med sikkerhed, kunne jeg være bange for, at kablet mellem nettet og routeren sidder i et forkert stik.

Forbindelsen fra nettet skal altid forbindes med indgangen på routeren og dine PC'er skal tilsluttes Lan 1 til 4. Hvis du også har forbundet dit internetstik til en af Lan portene, vil routeren formodentlig kun virke som en HUB. Og hos de fleste udbydere har du kun adgang til 2 IP-adresser, hvilket også vil sige, at du kan tilslutte 2 PC'er. Hvis du derimod har koblet kablerne korrekt til routeren, vil den sørge for tildeling af flere dynamiske IP-adresser og så bør alle PC'er kunne komme online.

Hvad er det for en router du har?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 22-11-08 15:22

IBM760
Belkin router.
Jeg desværre stoppe foreløbig, men tak indtil videre for svarene, jeg kommer tilbage

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-08 15:49
Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 24-11-08 10:59

gå ind og tjek i din internet indstillinger > Forbindelser > Se om der er et modem som er installeret, er det det, slet DETTE! grunden til offline er fordi din forbindelse er sat til at ringe op, og jeg går udfra du IKKE bruger modem, da vi er i 2009 snart, og vel alle har ADSL nu om dags :)