/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvd/cd-drev væk i "denne comp"
Fra : Mariam_999
Vist : 1011 gange
100 point
Dato : 20-11-08 12:25

Hej alle,

Jeg har et problem med min computer. Jeg kan ikke finde mit Dvd/cd-drev inde på denne computer. Når jeg sætter en cd i kører cd-drevet så det funktionere, men jeg kan ikke åbne mine cd/dvd'er. Jeg har på nettet set flere forslag til løsning af lignende problemer. De har ikke hjulpet mig.

Jeg har gjort følgende:

-Jeg har norton antivirus og har ekstra scannet min computer med en online antivirus scanner(panda antivirus) ingen vira, slettede nogle enkelte cookies. + antispyware online scan den fandt heller intet.
-slettet nogle af de programmer som jeg tror jeg har installeret inden problemet opstod. ex. Quicktime player.
-Søgt på hardware ændringer/ nye drivere i enhedshåndteringen.
- Fjernet Dvd-drevet fra min enhedshåndtering for at genstarte og få en automatisk geninstallation af driveren til Dvd-drevet. Dette har jeg gjort 2 gange. dvd-drevet bliver installeret men man kan stadig ikke se det i stifinderen.
- Jeg har hentet en driver inde fra toshibas hjemmeside som skulle være skræddersyet til min bærbar. virkede heller ikke.
- Jeg har været inde at kigge på et af de forslag som jeg har fundet på nettet, med at man skal slette to nøgler upper + under... noget inde i registreringsdatabasen (regedit) Jeg har ikke kunnet finde de nævnte filer hos mig.

Jeg bruger windows vista.
Nogen der har nogle forslag til løsninger eller evt. En teori om hvad der kan være galt, sådan lige pludselig. På forhånd tusind tak.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 12:34

Klik på Kør > Skriv: Regedit - OK
Tryk CTRL B og herefter kopieres 4D36E965 ind og tryk på Find næste.
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem. – Genstart Pc`en

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 12:44

Det var det jeg mente med
"- Jeg har været inde at kigge på et af de forslag som jeg har fundet på nettet, med at man skal slette to nøgler upper + under... noget inde i registreringsdatabasen (regedit) Jeg har ikke kunnet finde de nævnte filer hos mig."

Jeg har ikke de nævnte nøgler. 'Upperfilters' og 'Lowerfilters'

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 12:53

Tjek kabel til drevet

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 12:55

jeg har ikke pillet min bærbar fra hinanden og det er heller ikke lige det første jeg vil gøre. Men i tilfælde af at kablet er løst, ville systemet så have kunnet finde nyt hardware og installere det selv??? for det har den nemlig gjort da jeg fjernede driveren.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 12:57

Har du tjekket, om du kan boote på drevet i opstart??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 12:59

Kan drevet ikke boote i opstart, er det defekt. Kan det boote er vistaindstallation defekt. Du kan evt. bruge systemgendannelse og se, om ikke det virker, når du kører systemet tilbage.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 13:01

Hvordan kan jeg teste om det kan boote ved opstart? er det ligemeget hvad slags cd jeg har i? Eller er det nok at jeg kan se Cd-drevet som en mulighed for boot

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 13:06

Har du ikke en recovery-cd, den kan boote, du trykker bootmenuen og vælger cdrom

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-08 13:10

Inden du begynder at splitte pc ad, så prøv dette link, der er et reg fix,
højreklik og gem, dobbeltklik og flet, genstart.
http://portal.itauth.com/2007/11/23/disappearing-dvd-cd-rom-drive-vista-heres-how-you-fix-it

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 13:36

nu var jeg lige inde og tjekke bot ved opstart og jo, dvd-drevet er væk der. og så skulle den lige reparere/gendanne før jeg igen kunne logge på windows..

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 13:49

ifølge fixet står der:

When you look at the Device Manager, you'll see the yellow warning (!) icon in front of the CD/DVD ROM devices; when double clicking them you'll be greeted with the error "Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39

denne fejlkode har jeg ikke. og dessuden så er der heller intetgult udråbstegn udenfor dvd-drevet.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 20-11-08 13:51

hvis du ikke kan finde drevet i Biosen, så er det service.

kan du finde dit drev i bios, så sørgge for det er slået til i bios.

Er drevet slået til, kør fixen, eller gå ind i regedit. virker det heller ikke min ven, som det gøre 99% af gangene, er det en reinstallation ;)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 13:54

Virker drevet ikke under boot, er det defekt. Et alternativ, er et eksternt drev: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=64&products_id=650&osCsid=c478f6b6bb821fc9575b2d3968b32ad5
Hvis du ikke har garanti på dyret længere.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 14:05

Fix'et virkede ikke. og drevet kom ikke frem under boot. Dvs. den skal til reperation :S jo heldigvis er der både garanti og forsikring på. den er knap 9 mdr. gammel arggh!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 14:10

Så er det jo fint, et optisk drev til en laptop hører ikke til de billigste.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 20-11-08 19:35

Nej jeg har ikke tænkt mig at investere i et externt drev når jeg har betalt 1500 i forsikring.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 08:42

Det var jo kun ment, hvis du ikke havde garanti på maskinen.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 08:59

Hvorfor ringer du ikke til din computer support?
Få den fejlsøgt og få dem til at oprette en service!
Du kan højst sandsynlig få den afhentet ved din adresse, kommer så an på hvor du har købt den.
PLS sig ikke LEASY :D men hvis det er, kan jeg garantere dig for at Peter kommer og henter den, men det er IKKE ham der laver den ;)

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 21-11-08 09:09

den er købt i merlin haha, hvad gør man egentlig så, det skal undersøges. tror ikke de kommer og henter den, det er bare en bærbar.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 09:11

Hvilket mærke er det?

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 21-11-08 10:22

det er en Toshiba satellite U300-11Z

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 10:39

Dette firma har garantien for bl.andet toshiba: http://www.servicegruppen.dk/
Der er 2 års garanti på toshiba.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 11:44

Ring til Toshiba, Altid ringe til fabrikanten først.
Du har mellem 1-3 år Fabriksgaranti, så ALTID kontakte dem først

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 11:52

Ovenstående firma servicegruppen har alt service i danmark på toshiba og div. andre mærker, det er dem, der håndterer garantien. Jeg er selv forhandler, så det ved jeg en smule om.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 12:00
Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 12:56

Arbejder selv som IT-Supporter, så hvis det er servicegruppen, som håndtere Toshiba, jamen så er det dem hun skal have fat i. Altid først support, før forhandler, medmindre computeren er under 14 dage gammel, og hvilket politik der er for det pågældende mærke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 13:11

Forhandler er udelukket, da Merlin er gået konkurs.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 13:14

da Merlin er gået konkurs.
Det er ikke alle Merlin som er gået konkurs, Merlin eksistere stadig så vidt jeg ved!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-08 13:49

Nej - Ekspert har overtaget resten.

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 21-11-08 15:05

Ja expert er godt nok en stor kæde, sjovt nok den største i dk, og sikkert også i norden :)