/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
dns-ændringer
Fra : thorkil1
Vist : 351 gange
300 point
Dato : 20-11-08 10:04

Hvis jeg oprettet et website hos en udbyder - eksempelvis one.com med et domænenavn : mitdomæne.dk..., og lægger en mase indhold på siden.
Kan jeg så senere overdrage indholdet af siden til en anden, der så måske ændrer domænenanvet til eksempelvis enandetdomæne.dk (altså med samme indhold) ??

Har mit websted hos udbyderen en særskilt ip-adresse eller hvordan??

mvh
Thorkil1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 10:20

Hvis indholdet af siden er dit kan du da overdrage det til hvem du lyster

Hvad har IP med den sag at gøre ??????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-08 11:19

Du har sandsynligvis en kopi af den hjemmeside du har liggende pål for eksempel one.com, hvis du skifter så kan du bare slette hos den ene og uploade til den.
Den server som din side ligger på har et langt nummer, for at gøre det nemt for os, så har siderne på internettet et navn for eksempel www.kandu.dk , når jeg så skriver www.kandu.dk i adresselinjen og trykker Enter, så sender min computer navnet til en DNS server som omdanner navnet til det lange nummer og ringer op til den server som Kandu ligger på

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 20-11-08 12:26

jeg kan vel også tilknytte en hvilken som helst domænenavn til det samme webhotel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 12:34

Ja og nej....

Du kan ikke bare sådan ændre navm hver anden dag efter forgodtbefindende....

Men der er da ikke noget i vejen for at redirecte til et andet navn....

Men den slags er folk ikke så glade for da de ikke ved HVORFOR de pludselig bliver stillet om - og så "flygter" de

Men hvad foranlediger spørgsmålet - hvad er problemet ?????