/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
zyxel glemte at gemme koden
Fra : luskerhifi
Vist : 747 gange
27 point
Dato : 19-11-08 11:59

Hej håber der en der kan hjælbe mig jeg skulle krybter min zyxel router og glemte lige at skrive krybterings koden ned ER DER NOGET MAN KAN GØRE

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 19-11-08 12:10

Reset routeren og start forfra.

Jipsen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-08 14:22

Det du kan gøre først, er at "Luske" ind på en af mine undersider og kopiere denne side over på din PC, så du altid har et hjælpeværktøj til konstruktion af krypteringsnøgler. Så se ind på:
http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html
Nu kan du lave alle de nøgler du ønsker, start med at skrive nøglen i ASCII og konverter den til HEX.
Når du ved hvad nøglen indholder, f.eks. navnet på din kone, datter eller svigermor (andet kan også bruges), så vil du ikke længere være i tvivl om hvad nøglen er!

Som Jipsen skriver, så nulstil din router.
Husk så at de fleste routere kan gemme opsætningen som en fil, så du ved RESET, hurtigt kan genetablere opsætningen ved at hente denne fil ind igen. Det gælder alle opsætninger i kryptering og filtre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-08 14:28

Prøv blot at konvertere denne nøgle tilbage fra Hex til Ascii
%73%76%69%67%65%72%6d%6f%72%64%72%f8%6d