/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
BYTTE LEJLIGHED
Fra : Mikail2
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 19-11-08 11:50

Hej der ude...

Pænt hej.
Det er således at jeg gerne vil bytte min lejlejlighed som er tilknyttet Andlesboligforeningen Hørsholm Karlebo V. Boligkontoret Danmark. Lejligheden er beliggene i 2980 Kokkedal-Byengen.
Den jeg skal bytte bed er også en lejelejlighed som er tilknyttet AKB.

Vi har en A ordning dem vi skal bytte med har en B ordning.

Vi vil gerne begge bytte vores lejligheder som beset og overtager dem som de er også med depositum eller uden og betaler gerne depositum for ny.

Problemet er så at de inde hos Hørsholm Karlebo V. Boligkontoret Danmark. siger at det kan man ikke bare sådan fordi de først skal sætte lejligheden i stan og det tager 14 dage og hvis der skal nyt køkken i yderligere 14 dage ergo vi skal stå uden lejlighed 14-30 dage. Ellers skulle der ikke være noget i vejen for at flytte.
Hos AKB var der ikke noget galt i at overtage som beset.

Mine spørgsmål er så følgene.

1. Kan det virkelig passe?
2. Er der nogle der har haft en lignene sag, som de har klaget over og fået medhold i evt, nogle principafgørelser eller hvad man kan kalde det?
Det virker bare som at de skal have nogle penge i kassen fordi de vil sætte nyt køkken op og tjene på det over huslejen, for den skal jo så stige med ca.600.kr.

Hjælp ønskes på forhånd tak

Mikail

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-11-08 12:45

Hej Mikail.

De har desværre retten på deres side, og der er ikke adnet at gøre end at finde et andet sted i de 14-30 dage, til gengæld kan i jo så selv vælge køkken.

Jeg fraråder dog at benytte Aubo som boligkontoret anbefaler, de skabte en frygtelig masse problemer i forbindelse med min overtagelse af en bolig på Nordengen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-08 12:52

Jeg giver dig ret i at det lugter af pengepugeri.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-11-08 14:21

ja de har desværre ret. her hvor jeg bor i lejet dobbelthus , ville vi på et tidspunkt ha byttet med naboen som vi deler hus med da hun har et ekstra værelse og hun er alene . men da vi fandt ud af at vi begge skulle flytte ud i 14 dage for at huset kunne blive sat i stand så opgav vi. vi regned også med at vi bare kunne ordne det indbyrdes med boiligselskabets velsignelse. men nix den gik ikke. det ville nu ellers ´ha været nemt. '

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-11-08 16:27

Årsagen er. at der under alle omstændigheder skal udformes en ny lejekonttrakt, og lad os bare sige, at i flytter direkte ind i hinandens lejemål, og når du en dag flytter opdager du, at den beboer du har byttet med har foretaget ændringer der kræver retablering... Så kommer du til at hænge på den, fordi ejendommen ikke har været inde over bytteriet

Kommentar
Fra : Mikail2

Dato : 19-11-08 16:30

Det er bare så råddent, altså havd har de at miste og hvad mindre gavner det dem, når den nye lejer aligevel tager boligen som beset...
Der er ikke engang noget logik i det. Svaret er bare sådan er det.. Ja JA har man lyst til at sige men princippet er vel det samme, i mister ikke noget økonomisk ved det og i får heller ikke noget ekstra arbejde at udføre.
Nej hvor er jeg gal..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-11-08 16:43

Det er rigtigt at i skal ud af lejligheden i 14 dage, så den kan blive gjort i stand. Det er ikke noget boligselskabet siger, det er valgt af beboerne på et beboermøde at det skal være sådan.

I lejeboliger har man 2 ordninger kaldet A og B

Beboerne vælger på beboermøde hvilken ordning der skal gælde hos dem.

A: Boligen istandsættes ved fraflytning for det indskud der er betalt.

B: Boligen istandsættes ikke ved fraflytning. Beboeren betaler til istandsættelse via en opsparingskonto.

Det er forenklet og der er også regler for hvor mange år man har boet der, men det er stadig beboerne selv der har bestemt ordningen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-11-08 17:26

nogle gange kan man aftale med administrationen, at man overtager boligen "som beset". Dette indebære så, at man overtager den forrige boligtagers forpligtigelse ved istandsættelse, når man fraflytter boliger på et senere tidspunkt - herunder hæfter for ændring og ødelæggelser efter den fraflyttede lejer, så det er ikke altid lige godt!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-11-08 17:54

alka det er muligt man kan det i nogle boligselskaber men i langt de fleste kan man ikke ,der er det udflytning i 14 dage så de kan blive gjort i stand eller misvedligeholdelse kan blive udbedret.

det er jo i sidste ende til gavn for den som sætter sin underskrift på leje kontrakten .

smadder ærgerligt i visse tilfælde .

chicapigen

Kommentar
Fra : Mikail2

Dato : 19-11-08 19:14

Ja alka det er det jeg mener overtagelse med alle former for fremtidige hæftelser.. Tror jeg vil prøve at skrive ind til administrationene eller direktøren