/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
DANS: La Bostella?
Fra : werter
Vist : 6558 gange
100 point
Dato : 19-11-08 08:25

Hvordan dansede man til melodien "La Bostella", da denne var fremme for ca. 40 år siden?

Venlig hilsen fra Werter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-08 09:00

Det er ikke en speciel dans, udover det er en Samba

Kommentar
Fra : werter

Dato : 19-11-08 09:04

Mange tak, Dova; men der var et eller andet med at række hænderne i vejret og noget med at lave "ulvehyl" bestemte steder i melodien...
vl h werter

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-08 09:14

Det var en landeplage til fester i forsamlingshuse o.l.

Der kom et par pauser i melodien hvor man så satte sig på hug, sagde uuuuuuuuuuuuuhh og klappede sig på læberne og rakte hænderne i vejret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-08 09:18

Er det ikke lige som ååh buggi wuggi eller såårn

Så ta'r vi højre hånd frem, så tager vi venstre hånd frem og så ryster vi den lidt, så gør vi buggi wuggi og så danser vi omkring..og så går vi i ring.........åååh buggi wuggi ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-08 09:37

Ups det er mig der tænker på en anden dans

Måske det kan hjælpe andre til at huske dansen, når de hører melodien

http://www.youtube.com/watch?v=awNHoGtiJFQ

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-11-08 11:58

Det er korrekt hvad LuffeA skriver. Når pausen var slut hoppede man rund tog klappede i hænderne.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : werter

Dato : 02-12-08 10:57

Tak for svar allesammen. Alle svar gav lidt. Da man desværre ikke kan fordele points. LuffeA var nok nærmest et brugeligt svar. Derfor pointstene til ham!

Vl h Werter

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 02-12-08 10:59

Tak for svaret LuffeA. Alle svar gav lidt. Du var nok nærmest et brugeligt svar. Derfor pointstene til dig!
Men sig mig lige: Hvordan kan man klappe sig på læberne og samtidig række hænderne i vejret?

Vl h Werter

Kommentar
Fra : Fisterline

Dato : 12-04-17 12:21

La Bostella blev danset som i linket her:
https://youtu.be/zev-iBnlv78