/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows er meget mærkelig
Fra : pedped
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 18-11-08 19:17

Stationær pc med windows XP
Igår kunne pcén pludselig ikke åbne noget som helst i explorer, heller ikke mapper eller Start-menuen. Den kom med en fejl, noget med C:/windows/explorer/exe og noge C++ i overskriften.
Resten af pc'en inkl. internet med Firefox (min standart browser) fungerede fint.

Prøvede at hente en ny explorer og den fik installeret den, men det hjalp ikke rigtig. Den gik stadig kold på explorer-browser vinduer. Firefox stadig ok.

I dag kører jeg spywarefris onlinescanner "ewido". Den finder noget snavs, og jeg fjerner det. Nu er der sket noget mærkeligt.
Netforbindelsen er røget, og jeg kan ikke umiddelbart oprette en ny.

Windows er meget langsomt i opstart. Derudover kan man ikke flytte rundt på filer overhoved. Du kan ikke copy/paste - man kan ikke engang trække filer. Vinduerne kan åbne, men bliver ikke vist i proceslinien nederst. Samtidig kan den nu ikke finde mit eksterne lydkort.

Så prøvede jeg at sætte Windows-cd'en i og ville boote fra den og så reparerer. Den kunne boote men så stod den bare og blev ved at prøve og indlæse filerne inden man overhovedet får nogle valgmuligheder.

What to do???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 19:21

Og du er sikker på det er en LOVLIG XP du kører med

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 22:31

Hvad med at starte forfra? Formatere så maskinen bliver ny igen? Snavs og fejl er væk. Eller bruge dage på at finde fejlen i din PC.

Det er dit valg

Kommentar
Fra : pedped

Dato : 18-11-08 22:40

jeg vil jo ikke miste alle min data, som er tilfældet ved en formatering, da jeg ikka kan få til at copy/paste og flytte filer rundt.

Derudover vil den ikke loade windows-menuen når jeg booter fra en Windows-cd

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-11-08 22:46

Jeg ville prøve en system gendannelse til en dato der den fungerte ok.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-11-08 23:49

øhhh refi
Citat
Og du er sikker på det er en LOVLIG XP du kører med
og der står
Citat
Så prøvede jeg at sætte Windows-cd'en i

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-11-08 23:52

Prøv lige at gå i www.malwarecheck.dk og der hente et program der hedder Malwarebytescheck og kør det en gang tror nemlig du har noget snavs indenbords Du skal lige registrerer dig derinde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-08 01:47

Det er ikke ualmindelig at spyware ødelægger netforbindelsen når den fjernes, du burde kunne reparere med WinsocckFix: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml hent og installer den og prøv, andre muligheder som hjælpe med problemer er Dial-a-Fix: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml den skal ikke installeres men kører bare ved at dobbelt klikke på det blå tandhjul, det er et godt værktøj og løser mange probemer.
I fremtiden bør du passe mere på din computer, smut herind på Malwarecheck og læs hvad de foreslår som XP sikkerheds pakke, de har sammensat en helt gratis pakke: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156
det kan meget stærkt anbefales at du opretter dig som bruger på Malwarecheck, og får hjælp til at rense din computer, det er også helt gratis at få ekspert hjælp der

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-11-08 06:16

Kør en sfc /scannow....

Indsæt din Windows CD...tryk på afslut, når den er startet op, gå i kør og skriv:

sfc /scannow, tryk OK. Så begynder den indlæse manglende filer/beskadigede filer.

Bagefter kør SP3 igen...så skulle den gerne være ok igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 08:40

øhhhh Sune

Har du nogensinde "hørt" om kopiCder

Lad dog spørger SELV svare

Citat
Den kunne boote men så stod den bare og blev ved at prøve og indlæse filerne inden man overhovedet får nogle valgmuligheder.

Kommentar
Fra : pedped

Dato : 19-11-08 09:35

Malwarebytes har jeg prøvet, men det kan jeg ikke få til at køre.

Winsoccx og Dial-a-fix fik heller ikke ikke netforbindesen tilbage.

Har også prøvet LSPfix og Super Anti SpywarePro, men intet har virket indtil nu....

Mht at køre windows-cd'en (som er original) så kommer den aldrig helt frem til menuen, men går kold ved indlæsning af filer lige forinden.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-11-08 09:51

Øhhh forklar lie
Citat
Malwarebytes har jeg prøvet, men det kan jeg ikke få til at køre.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-11-08 09:53

så prøv evt.www.spywarefri.dk de har en onlinescanner ....bla. og der skal du så vidt jeg husker ikke registrerer dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 10:03

Citat
men går kold ved indlæsning af filer lige forinden.

Så er der jo kun 2 muligheder....

Defekt CD (ridser el.lign.) eller defekt hardware....

Det sidste er nok mest sandsynligt....