/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
cd-ord6 -Mikroværkst. Odense
Fra : ingelein
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 18-11-08 15:51

Hej
Mit barnebarn skal per telefon have hjælp til at installere ovennævnte program, som findes på en DVD.
Han har et DVD-drev, men kunne ikke fortælle mig om dette program skal installeres eller køre fra DVD' en - . Et besøg på Mikroværkstedets hjemmeside fortæller at man kan gemme ord, så min konklusion er at programmet skal installeres.

Er der nogen herinde, som kender programmet og eventuelt kan komme med en kort installationsvejledning? Skal der være installeret andre programmer for at det kan køre?
Han har Microsoft Office 2003 og kører med XP Prof. SP3.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 16:01

Jeg kan se at det er fra VUC. Ring til læreren og spørg om det skal installeres, i kan ringe til kontoret i morgen (du kan) og lægge en besked til læreren, så ringer han tilbage.
Det er ikke sikkert at det er et program han har fået, det må man som lærer ved VUC ikke give kursisterne. Så mon ikke det er en fil der bare skal åbnes.
Granner, tidl. lærer ved VUC

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-08 16:18

Hej granner01
Nej, mit barnebarn er 13 år og har fået "skiven" i skolen. Men så må han jo bede om en installationsvejledning hos sin lærer. Jeg har også sendt en mail til Mikroværkstedet, men de
har lukket allerede kl. 15.00 Dut. Jeg tror at det er et omfattende program, siden det ikke kan være på en CD. Desværre er der kun ganske få oplysninger om programmet på nettet.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-08 16:38

Ja når det er på DVD kunne det jo tyde på det er et program, så hvad sker der når han putter skiven i maskinen?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-08 16:57

Hej granner01
Han fortæller at programmet spørger efter nogle programmer, som skal findes på pc'en i forvejen. Desværre er han ikke ret computerinteresseret, så jeg tror lige at jeg skal vente på hans besked fra læreren i morgen.
Ha' en god aften
Ingelein

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-08 16:58

Den dvd han har fået hedder "Skole aftale 2008" og består af en hel samling af programmer
installationen er ret nem, i med skiven og lad den starte op, så fremkommer der en menu hvor man kan vælge hvad man vil have installeret

se side 14 her: http://www.mikrov.dk/graphics/Synkron-Library/Support/SKAFT2008/install.pdf

de to ting der erbrug for i dit tilfælde er "CD Ord" og "PER"

Hilsen en der er sysadmin på nogle skoler

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-08 17:29

Tak for svaret EXTERMINATOR.
1000 tak - det var lige det jeg havde brug for. Nu håber jeg at det flasker sig.
Ha' en god aften
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-08 19:04

var så lidt, skulle det være en anden gang

MVH
EXTERMINANTOR

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-08 17:17

Hej EXTERMINATOR
Den anden gang kommer desværre ret hurtigt. Vi har problemer med at installere - og det gør det ikke nemmere at det er per telefon og jeg ikke kender noget til programmet.

Vi prøver at starte programmet ved at højreklikke på DVD-drevet og vælge automatisk afspilning.
Han finder også programmet, men får aldrig fanebladet SKOLE AFTALE 1-2008, hvor jeg kan se at det er vigtigt af sætte hak i "installer".
Han finder dog et sted, hvor der skal vælges sprog og efter at han har valgt dansk, ser det ud som om han får installeret, men på et sted, hvor programmet installerer nye filer, kommer der en fejlmeddelelse og som han forklarer det, flytter bjælken sig ikke i lang tid.

Kan Du stille en "diagnose" på hvad vi gør forkert? Han kunne ikke få fat i den lærer, som har givet ham DVD'en.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-08 21:02

hmmm, svært at sige, men det kan jo være at de har lavet en dvd med CD Ord (det er en mulighed skolen har)

det ville jo have været rart med selve fejlmeddelelsen, men at den ser ud til at gå i stå kan jo være fordi den ikke rigtig kan læse skiven (evt fejlbrænding eller ridset skive)

tag lige et kig på denne her: http://teamviewer.com
når du vil hjælpe beder du ham om at starte kundemodul (det er gratis)
og du starter selv en fuld version, og indtaster det nummer der står i hans kundemodul, du kan derefter se og arbejde direkte på hans computer

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-08 21:10

hvis han ikke kan få fat på læreren i morgen, så giv lige et praj. så kan jeg hjælpe via fjernsupport (teamviewer) den skal så bare hentes på min hjemmeside istedet for