/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kode radio vi ikke har-Punto
Fra : Steen2000
Vist : 5186 gange
55 point
Dato : 18-11-08 09:39

Hej alle

Min kone har en Fiat Punto årgang 2000. På et tidspunkt døde den helt for strøm. Da vi fik den fikset ville autoradioen have at vi taster en kode for at den virker. Formentlig noget tyverusikring.
Problemet er bare at vi ikke har den kode. Vi har købt bilen brugt af en der har købt den brugt......

Fiat forhandlerne jeg har ringet til ...... tjaa ikke imponerende service level der.

Hvad gør man?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 09:51

Man finder en ANDEN forhandler

Prøv evt. at kigge UNDER askebæger - der står de af og til (forskelligt på de forskellige mærker)
Muligheden kunne også være at den første ejer har noteret det i bilens brugerbog...

Men eller har du kun forhandler tilbage........

Alternativet er en udskiftning af radio

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-11-08 10:00

Eller et besøg hos forhandleren af det pågældende radiofabrikat.
De fleste vil dog gerne se en kvittering, da det jo netop er en tyverisikring, og det koster et eller andet beløb, at få udleveret koden.
Vejet op imod, at en ny radio med cd afspiller kan købes for ca. 500 kr skulle i måske overveje dette ?
Mange radioer er forsynet med iso stik, der gør en udskiftning let - noget de fleste selv kan klare på få minutter.

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 18-11-08 10:03

Tak. Ja det er ikke prisen på radioen der er et problem, det er mere at den er en del hele fronten.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-08 10:21

Ja - hvis det er en 2xDIN radio får du dem ikke så billigt....

Der fås dog (mod betaling naturligvis) monteringsplader til de fleste bilmærker så en "normal" DIN radio passer....

Men jeg ville nu lige forsøge hos en anden forhandler eller lade dit normale serviceværksted henvende sig til importør - de har ofte "lidt mere" at skulle have sagt....

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 18-11-08 12:59

Prøv at kigge på denne side:
Måske er du heldig der:
http://forum.gsmhosting.com/vbb/archive/index.php/t-136692.html

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 18-11-08 13:05

Du skal finde serienummeret på radioen (ovenpå sikkert)
Og så bruge dette program til at finde koden:
http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/6637/Blaupunkt_Calculator%20Fiat,Peugeout.html

Jeg fandt det på det første link jeg skrev... og det virker tilsyneladende.
Jeg har lige prøvet at hente det og det lader til at serienummeret skal være 10-cifret.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-11-08 16:31

Hvis radioen umiddelbart kan afmonteres - og indsendes til importøren, koster det 400-800 kr. at de åbner radione igen. Der skal medsendes dokumentationpå, at man er ejer af radioen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-11-08 23:59

Har du forsøgt at finde en anden (brugt) ORIGINAL Fiat radio m/kode,.. ?
der må efterhånden ligge adskillige rundt omkring, hos div. ophuggere o.lign.
til rimelige penge.

et hurtig kig, i DBA viste denne,.. (helt ny),.. pris måske lige i overkanten,..
prøv at byde det halve,..
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57227521

ellers er der flere autoophuggere m/fiat dele som speciale
ex. : http://www.edderup.dk/p1.asp

der er også muligheder på "gul & gratis" - "Papkassen" - Fiat klub DK, mm.

eksempel fra Tysk Ebay (inkl. GPS / Navigation) :
http://cgi.ebay.de/Fiat-Punto-Sporting-188Modell-CD-Radio-Navi_W0QQitemZ150309871093QQcmdZViewItemQQptZCE_Auto_Hi_Fi_Autoradios?hash=item150309871093&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

ps. radioens serienr. ser ud til at sidde på H/side

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 14-12-08 09:43

Hvad er serinummeret på din radio, så kan jeg måske finde koden til dig?..

Mvh
Hvidtiger

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 14-12-08 19:26

Det lyder sku super. Men nu har lige været ude og kikke. Jeg kan ikke finde ud af at få radioen ud. Der er 4 små huller som jeg gættede på at man skulle prøve at stikke noget ind i. Det prøvede jeg så uden held.
Er der ikke noget om at man skal have nogle bøjler af en art? Men dem der render rundt og stjæler autoradioer har vel ikke den slags - så er der en anden teknik uden at ødelægge det hele?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-08 21:11

4 stykker ståltråd kan gøre det

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 14-12-08 21:18

Kan det ikke passe at det er en blaupunkt der sidder i den?

her er et link på en forhandler der sælger sådan nogle udtræksbøjler.. Se om du kan finde dem du skal bruge..

http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=718&pk=715

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-08 21:23

Lån da naboens Mange af dem passer sammen.....

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 14-12-08 21:31

Ja de er jo universale de fleste af dem. .. Strikkepinde kan vidst også gøre det har jeg hørt. Altså hvis det er runde huller og ikke aflange som det feks er i vores bil..

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 15-12-08 02:09

lige bøjler brugte jeg til min...

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 19-01-09 18:10

Hej Alle

Nu har mine 10 tommelfingre fået radioen ud.
Jeg ved ikke lige hvad der er serienummeret, men der stod følgende på siden af radioen:

- Fiat Punto Low 7849372318
- BP 9372Y3581355

På forhånd tak

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-01-09 18:58

og koden er så 4664

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 20-01-09 21:34

Hej igen igen

Nummeret var supersvært at læse. Det viste sig at der stod 7649372316

Ikke
- Fiat Punto Low 7849372318

Jeg nåede at taste de 4664, hvilket var forkert. Den har så stået med "Wait" i over 24 timer. !!!!
Endelig blev den klar her til aften og jeg indtastede så det nummer jeg har kunnet finde frem til: 1162 - men det er åbenbart også forkert for nu står den på "Wait" igen !! For hel....#"#%%¤%?=

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-01-09 21:42

1162 er også det, jeg kommer frem til.
Du er sikker på, at der ikke er andre 10-cifrede numre på den?
- eller at du har set forkert på et tal mere? 7-taller som 1-taller eller lign...

Man kan nu da sige, at det er en effektiv tyverisikring af radioen, hvis man skal vente i 24 timer for at få et nyt forsøg på koden hehe 9999 dage > 27 år *GG*

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-01-09 21:50

Gør mig lige en tjeneste at prøve med 2452
Ifølge mit første link kalkuleres koden ud fra de sidste 10 tal i BP-nummeret.

Der er en der efterspørger en kode til hans radio med disse tal:
BP9372Y3631073 - 7 649 372 316
og han får at vide, at koden er 6162

Sætter du den 10-cifrede kode ind, får du ikke 6162..
tager du derimod de sidste 10 cifre i BP-koden så kommer du frem til 6162.

Så det må jo også gælde for din radio, at de sidste 10 cifre af:
BP 9372Y3581355 er: 3723581355 og disse generer koden 2452.
(hvis du altså ikke også har læst den forkert)

Kommentar
Fra : Steen2000

Dato : 20-01-09 21:54

Tak for jeres udholdenhed !!
Jeg prøver .................. når den giver mig lov at prøve igen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-01-09 21:56

du kan jo bruge tiden til at dobbelttjekke BP nummeret hehe