/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
et billedet af en sølvræv
Fra : ml04060108
Vist : 507 gange
20 point
Dato : 17-11-08 17:19

Hej kan i hjælpe os, med et billedet af søvlræv, en der står eller en der sidder.
På forhånd Tak

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-11-08 17:24
Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-11-08 17:47
Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 17-11-08 23:02

Hvis I bruger Biopix billeder, så husk at de er copyright beskyttede!
Det kan selvfølgeligt også gælde andre kilder
Jeg ville som fotograf selv blive arig, hvis nogen brugte mine billeder uden tilladelse

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-11-08 23:09

gertfthomsen som fotograf burde du også vide, at vil du ikke ha dine billeder kopieret, så kan du sætte navn eller noget andet på dem og jeg tror alle andre, ved, at de billeder der lægges på nettet, vil der være stor sandsynlighed for at de vil blive kopieret af andre.

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 17-11-08 23:55

Kære The1worst
Du antyder hermed, at hvis man ikke tværer sine billeder til med copyright markering (som det alligevel vil være muligt at retouchere væk) har man foræret sine rettigheder væk.
Det er ingenlunde tilfældet. Du risikerer faktisk at blive slæbt i retten og dømt til at betale, hvis du bruger copyrightede billeder, som du finder på nettet.
Uden at være sikker mener jeg at Biopix har gjort dette tidligere.
Risikoen er selvfølgelig minimal, hvis billedet bruges til udsmykning af moster Karens fødselsdagssang (og hvis det er formålet tror jeg også, Biopix er ligeglade)

Min indlæg var ment som venlig advarsel om ikke at overtræde copyright reglerne, som jeg ikke er overbevist om, at alle brugere af denne hjemmeside er bevidste om.
MVH
Gert
PS Jeg sælgere ikke billeder selv!

Kommentar
Fra : ml04060108

Dato : 18-11-08 17:15

Tak skal i alle have, nu har vi noget at gå efter.