/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Vores slørhale bløder :(
Fra : SaraNadia
Vist : 2240 gange
45 point
Dato : 16-11-08 19:45

Vi har et akvarium på 114 l. i dette har vi 2 slørhaler, 6 gubbier og 3 små sugemaller.
Vi lagde mørke til her i dag, at vores slørhale hun bløder ved halen, blodet har trukket sig ud så halvdelen af halen er rød. ligeledes har vores han små mine sår ved halen ser det ud til

Kan dette skyldes vores sekx gubbier der bider dem i halen? da vi har lagt mærke til at de tit svømmer bag dem? eller slås de måske indbyrdes?

Håber at i kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-11-08 19:52

Det kan være sygdom. Især sandsynligt, hvis i har fået nye fisk uden karantæne.

Slørhaler og ande med tilsvarende vanskabte finner er udsat for biid fea ansre fisk.

Det er en dårlig kombination af fisk du har.

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 16-11-08 20:03

Vi snakkede med en fisketing og han sagde at gubbierne ikke vil bide dem i finnerne - ligesom andre arter ville gøre. men nu da hun bløder så kraftigt - var det muligt kun et salgstrixk vi faldt for.

Kommentar
Fra : Kriilten

Dato : 16-11-08 20:57

Jeg har selv akvarium og vi plejede at have to gubbier der var meget efter hinanden. Den ene, blev ved med at bide den anden - og det var også i halen. Der begyndte den ene også at bløde på et tidspunkt. Men ved ikke om det er forskelligt fra gubbi mod gubbi til gubbi mod slørhale?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-11-08 21:05

Jeg har haft gubbier og slørhaler sammen i flere år uden problemer, men andre fisk sammen med slørhaler er en dårlig ide.
Jeg tror ikke gubbierne er synderen men man skal aldrig sige aldrig. Har du andre fisk i akvariet end oventalte 3 racer?

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 16-11-08 21:20

Granner01

Nej - vi har heller aldrig haft problemer med vores. trods folks kommentarer om hvor dårlig en blandign af fisk vi har

Nej det har vi ikke - kun de 3. v

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-11-08 21:38

Måske er en af guppierne hjerneskadet og det er derfor den bider.
Jeg var så dum at sætte sumatranus sammen med guppyer, der gik 2 dage, så havde guppierne ingen haler. Ja så lærte jeg det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-08 04:50

Muligvis en af sugemallerne, men det sker meget sjældent når de er små, som store kan de blive agressive, de svømmer dog ikke rundt og angriber men kan pludselig overfalde en uskyldig.

En guppy hjerneskadet.....
Hmm, det sker jo tid efter anden at en fisk får knald i låget så man må fjerne den

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-11-08 10:59

Der er overdrevne mange sugemaller. Af sult angriber de nok slørhalerne, som er et let bytte.

Kommentar
Fra : SaraNadia

Dato : 17-11-08 14:40

Vi vandt synderen i dag :) pumpen! det viser sig at den kære fisk har siddet fast i pumpen og fået hevet små strimler af halen af stakkels kræ :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-08 16:00

Hurra for det, så kan du beholde dine fisk, men lad være med at gentage min fadæse. Ikke de små fisk der ligner klovnfisk, de ææælllssskkkeerr bare guppihaler.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 26-11-08 22:28

Jeg har haft Slørhaler sammen ballonmollyer de enedes vældig fint.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 10-12-08 20:46

det er syn for fisken

du kan aflive ved at putte plasticpose og tråd på den

Kommentar
Fra : pacu

Dato : 12-01-09 15:32

det kan være sygdom det kan være at det vandet. men hvis de andre fisk ikke har det er der kun to mullig hedder 1 de kan være at fiskene ikke har været i karentene jeg havde også nogle gumarnier som døde kort efter de var købt der gik jeg ned til dyrehandleren og klager og fik nogen penge tilbage eller det kan være at guppi hannerne hakker på dem eller det kan også være at hunen og hanen jagter hind anden