/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ekstra skærm
Fra : Pytten1510
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 16-11-08 14:16

Hej

Hvis jeg vil have en ekstra skærm til min computer, er det så "bare" et ekstra skærmkort samt skærm jeg skal tilslutte ???

Pytten

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-11-08 14:25

Hej Pytten

Tror der er hjælp til dig at hente her i denne tråd...

http://kandu.dk/Spg117520.aspx

Hilsen vedikkealt

PS. Har du været i en forening ved samme navn som dit nick..???

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-11-08 14:28

Jeg bruger det skærmkort som allerede sad i min PC ...

Så ET skærmkort kan åbenbart godt trække 2 skærme..

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 14:33

Er det samme måde med Vista ???

Skal lige nævne at der kun er et skærmkort i min com på nuværende tidspunkt, men overvejer at udvide...
og nej, jeg har ikke været i nogen forening. Navnet kommer af, at jeg bor på landet og "plutten" var dog for bøh-tosset til mig...derfor valgte jeg navnet pytten

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-11-08 14:39

Hmmm kender ikke Vista...

Havde du skrevet at du kørte Vista var jeg slet ikke gået ind i spøgsmålet...

Bare det at jeg startede en forening i København med samme navn ... og så kunne vi jo have kendt hinanden...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 14:54

ok....så prøver jeg bare igen...er der nogen som kender til Vista ??? og hvordan får jeg 2 skærme til min pc ??
Der sidder kun et skærmkort i pt.

Pytten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-08 16:28

Hvis der er tilslutning til en skærm mere bagpå (det er der sikkert) - så installerer du bare en mere....

I kontrolpanel,personlige indstillinger, skærmindstillinger kan du så udvide til 2 skærme...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 16-11-08 16:41

Det her var godtnok XP, ved ikke om det er det samme.

http://kandu.dk/Spg128154.aspx

Kim

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 16:51

kan ikke få lov at læse spørgsmålet...får besked om at jeg ikke har nok point

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-08 17:21

Det kan vi jo ikke rigtig gøre noget ved

Men kig nu efter om ikke der er en extra skærmtilslutning bagpå....

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 19:06

Det ved jeg....at I ikke kan gøre noget ved....

Men i min beskrivelse af "røven" af min com, har jeg følgende....og altså kun en port....
Skal jeg så have et ekstra skærmkort i eller kan man få et "dobbeltstik", så jeg kan koble begge skærme på ?
Jeg har et VGA kort liggende på lager...Geforce 6200

A PS/2 Mouse port
B PS/2 Keyboard port
C VGA port
D TV_out
E Spdif_out
F USB port 1
G USB port 2
H RJ45 LAN
I USB port 3
J USB port 4
K Audio line in
L Audio line out
M Stereo mic out
N Rear speaker out
O Center/Subwoofer speaker out
P Side speaker out

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 19:08

eller en anden beskrivelse....

Reference Description Type
PWR1 Power Connector 24pin ATX PWR connector
PWR2 Power connector 4pin 12V PWR connector
PCI-E1(16X) PCI Express x16 connector PCI expansion slot
PCI-E1 PCI Express x1 connector PCI expansion slot
CPU Fan CPU Fan connector 4-pin header
SYS_Fan1 System Fan connector 3-pin header
PCI 1 & 2 PCI connectors Standard PCI expansion slot
SATA 1-4 Serial ATA connectors
F_USB 1 & 2 Front USB connectors 2x5-pin header(-2 key)
DIMM 1 & 2 DDR connector 240-pin slot
BATT1 CMOS battery socket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-08 19:18

Er det en Notebook

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 20:59

nej, ganske alm stationær

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-08 21:21

Så glem alle de "tekniske" betegnelser og se efter om ikke der et stik (dvi-hdmi) ved siden af det du bruger til skærm i forvejen

http://www.av-connection.dk/?ML=304

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-11-08 21:39

Det er der ikke. Det er en Packard Bell, købt i elgiganten, med dette motherboard:

Manufacturer Intel
Type Pentium Dual Core (Allendale)
Clock Speed 1.6 GHz
Front Bus Speed 800 MHz
Cache 1 MB
Socket LGA775
Model SLA93
Stepping M0
Maximum temperature 73 °C
Maximum power dissipation 65 W

Og med disse 2 indgange:
TV_out
Spdif_out

Hvis det er til større hjælp er det helt nøjagtige produktnavn Imedia F9218

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-08 08:59

Det lyder usandsynligt der ikke skulle være DVI stik bagpå

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 17-11-08 15:57
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-08 16:03

Dit bundkort er da ligegyldigt - det er stikket bagpå det drejer sig om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-08 16:09

Hvis IKKE der er mulighed for at sætte et DVI eller HDMI stik bagpå - ja så kan du jo ikke gøre det uden et andet skærmkort.....

Du kan selvfølgelig splitte den der er, men så har du samme billede på begge skærme...

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 19-11-08 20:02

Tak...ja, jeg har jo aldrig skrevet at jeg var ekspert i faget...det er jo derfor jeg beder om hjælp...

For at gøre en lang historie kort...(hvis det ikke er for sent) vil jeg jo gerne at jeg kan "trække" vinduerne mellem de to skærme. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre....

Når nu jeg ikke har de indgange, der skal bruges...skal jeg så sætte et ekstra skærmkort i ???

Pytten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-08 20:59

JA

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 20-11-08 12:45

Tak refi.

Kan du fortælle mig hvad der sker hvis jeg køber et "dobbeltstik", og så slutter begge skærme til...? Er det så der, man ikke kan trække vinduerne fra skærm til skærm ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-08 13:22

Ja - det er samme billede på BEGGE skærme...

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 20-11-08 14:52

Tak for svaret refi.