/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
USA
Fra : pots
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 16-11-08 13:02

Nu sidder vi her og har ingen bånd længere der binder os til gode gamle Danmark.

Min mand har ikke arb fra 28 nov pga mangel på arb og jeg er studerende på 3 år som lærer. Jeg har overvejet orlov.

Så sad vi og snakkede lidt om bare at sælge alt og flytte til USA, men hvordan foregår det lige. Hvad skal man først have i tankerne, visa, job, hus eller????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-08 13:06

Citat
Hvad skal man først have i tankerne

Penge.....

Så er resten problemløst

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-08 13:27

Prøv engang at læse dette indlæg

http://kammeret.dk/2008/04/danmark-vs-usa/hvis-du-vil-flytte-til-usa

Jeg tror også du kan få hjælp her

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/UniqKW/AUSforum

der er et debat forum

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-08 13:30

Penge, arbejdstilladelse og ren straffeattest.

Mon ikke den amerikanske ambassade kunne give et par tips ?

Har I tænkt på Australien også ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 13:31
Kommentar
Fra : pots

Dato : 16-11-08 13:37

Citat
Har I tænkt på Australien også ???
Nej ikke umiddelbart... Vi har altid gået med USA i tankerne. Min mand er uddannet entreprenørmaskinmekaniker, så han skulle jo nok finde noget arbejde derovre. Jeg har indtil nu kun min Gymnasie uddannelse, men den kan vel også bruges til et eller andet ud over arb ved McD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-08 13:43

Den gule måge er nu heller ikke en mulighed, prøv at læse noget fra mit første link

Har man ikke nogle af de muligheder, begynder det at blive svært. Man kan få en midlertidig opholdstilladelse på op til 3 år - med mulighed for forlængelse i yderligere tre år - ved at få job i USA, men det kræver at virksomheden kan argumentere for, at en amerikaner ikke ville kunne udfylde stillingen. Man kan også deltage i det årlige greencard lotteri og satse på at være heldig. Som en sidste mulighed kan man lade sig indskrive i hæren og få opholdstilladelse, når man har aftjent sine 4 år som professionel soldat. Der er muligvis flere veje, men i så fald kender jeg dem ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-08 13:54
Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-11-08 17:31

Jeg ville også meget gerne til USA...men det er ikke nemt. Det er der rigtig mange andre der også vil så det er næsten et lukket land med mindre du har tæt familie du kan blive familiesammenført med eller du arbejder indenfor en branche hvor der er mangel på arbejdskraft.

Oprindelig eu USA jo grundlagt af folk der udvandrede til USA alle steder fra. De lukker stadig rigtig mange folk ind...men det er mest familiesammenføringer. Det har de tænkt lidt over og så har de lavet et program der hedder Visa Diversity Program og det går ud på at de trækker lod om 55.000 arbejds- og opholdstilladelser og giver dem til folk fra lande hvor der ikke er så stor indvandring fra
og Danmark er kvalificeret så derfor kunne Visa Diversity Program være en mulighed for jer at få en arbejds- og opholdstilladelse. De åbner en gang årligt for tilmeldinger og du kan faktisk tilmelde dig nu og frem til 1. december 2008.

Web adressen er http://www.dvlottery.state.gov/

Der er ikke stor chance for at blive udtrukket. Jeg har været med 8-10 gange og jeg er endnu ikke blivet udvalgt....men hvis i nu er født under en heldig stjerne.

I kan fordoble jeres chancer ved at taste en ansøgning hver (man har ret til at få sin ægtefælle med pr. automatik).

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-11-08 17:36

i 2009 var der 9.1 million ansøgere og der var 48 danskere der fik arbejds- og opholdstilladelse under dette program

Link http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_4317.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-08 18:32

Fra mit indlæge kl. 13.43

Citat
Man kan også deltage i det årlige [B]greencard lotteri [/B]og satse på at være heldig

Det ikke det du mener, altså et Greencard lotteri??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-08 18:33

ups

Der skulle stå--- er det ikke det du mener

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 18:54

Det der Green card lottery vinder vidst alle der deltager.
De har plaget mig med mail og telefonsamtaler i to år.
Jeg har åbenbart grønt lys til USA

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 16-11-08 19:08

Jo.. Visa Diversity Program kaldes ogsa Greencard Lottery

og til Teil:

og nej det er absolut ikke alle der vinder. Det er rigtig mange
der gerne vil sælge dig en mulighed for at vinde. Da der kun
er åbent kort tid om året til at sende ansøgninger ind og da man
skal søge på en special måde med et billede der skal have
bestemte mål så er der mange der gerne vil hjælpe dig - mod
betaling - med at sende din ansøgning. Teil du er formentlig
blevet spammet af folk der vil tjene penge på ansøgninger.

Man kan sagtens selv taste sin ansøgning og det er vel også bedre selv at taste
den da man så er 100% sikker på at den er tastet. Det ville være surt at betale
nogen for hjælp og de bare tager ens penge uden at ansøge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 19:19

Citat
Teil du er formentlig
blevet spammet af folk der vil tjene penge på ansøgninger

No spam, jeg HAR grønt lys til USA