/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ejendomsvurdering / Hjælp!
Fra : TueNielsen
Vist : 321 gange
40 point
Dato : 16-11-08 00:42

Hej,

Jeg har et problem. Jeg har lige tjekket min forskudsopgørelse 09, og der ser jeg at den off. ejendomsvurdering er på 3.750.000 kr. (Dette bliver bekræftet på SKAT's hjemmeside)

Mit problem er, at grunden jeg bor på, er opdelt i 3 ejerlejligheder, hvor jeg ejer den ene! Jeg har betalt 1.500.000 for min lejl. og synes da ejendomsvurderingen er helt hen i vejret. På SKAT's hjemmeside ser jeg så, at de øvrige lejligheder på grunden har en ejendomsvurdering på "*** Ingen vurdering".

Vil det sige at det er mig som betaler hele gildet? Skal lige nævnes at ejerforeningen (eller selve grunden) hedder 90 B, og det hedder min lejl. også. Måske der er sket en fjel, således at SKAT tror at det er ejerforeningen (og dermed os alle 3) som de sender regningen til - men som det fremgår af min forskudsopgørelse er det kun mig!!

Håber der er nogle som kan hjælpe, eller henvise til en som kan?

På forhånd tak - Tue

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-11-08 00:53

Du slår bare koldt vand i blodet, og ringer til skat mandag.
så sover du godt igen mandag aften.

Højris.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-11-08 01:00

Det lyder som om du har en fornuftig pointe der. Hvad er der nævnt som virdering på dit skøde?

Det er nemt at henvise til en der kan afklare det for dig: Skat. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=349004

Ved henvendelse til Skat, så husk at oplyse om 'fordelingstal' (hvis du synes det er en rimelig fordeling af den samlede ejendomsværdi.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-11-08 09:47

se det fra den lyse side. du får glade mennesker omkring dig hvis du betaler.
spøg til side.
computeren kan ikke se, at der er flere ejere hvis det fremgår af papirerne, at hele parcellen har samme navn.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-11-08 10:23

Citat
computeren kan ikke se, ..

Hvis det ikke fremgår af papirene (tingbogen) at ejendommen er opdelt i ejerlejligheder, så er den ikke opdelt. Så det er ikke problemet. Problemet her er heller ikke at selve opdelingen ikke er registreret, men at vurderingen ikke er registreret korrekt.