/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Grønlandsk øl??
Fra : jjhj
Vist : 3333 gange
100 point
Dato : 15-11-08 19:09

Hej.

Vil høre om der er nogen der ved HVOR man kan købe den grønlandske øl: Ice Cap Christmas Brew her i danmark..

På forhånd TAK

Mvh. JJHJ

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 15-11-08 19:15
Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-11-08 19:19

Den er godt nok udsolgt
http://bjergtrolden.dk/prisliste.php

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 15-11-08 19:34

Tezt: Ja, men der står ikke noget om HVOR man kan købe den, og priser m.m.......?

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 15-11-08 19:39

jjhj --->> joooh lidt http://www.icecapbeer.com/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-11-08 20:10

Efter hvad jeg har hørt er de gået i betalingsstandsning, se http://www.beerdogs.dk/news.php

Så det er vist svært at finde, nok lidt af et tilfælde om man kan finde et sted der har et restlager.

Har for nylig set nogle af deres øl, men ingen julebryg. Julemanden har sikkert drukket dem selv

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 15-11-08 20:50

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Den er godt nok udsolgt

Ja, det er jo en grønlandsk øl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-08 22:00

Øllerne ka' du købe hér: http://www.hotfrog.dk/Firmaer/Kni-Butik-V-kni

..hvis de har fler' ?

( Jeg handler der jævnligt )

..altså Christianshavn på adressen:
Citat
Strandgade 100, C/o Bygning F, 1401 København

..OG grønlandsk vodka ...hvis det sku' vær' ???

Der kan man i butikken desuden blive 'medlem', ved fremvisning af gyldig legitimation som dansk/grønlandsk statsborger, og dermed købe årstidens grønlandske specialiteter, så som: Tørrede ammassatter, råsyltede ryper, sæl-lever og anden 'guf'

Alle besøgende kan imidlertid købe mere alm. fødevarer; Moskusokse (hakket el. som bøf/steg udskæring), Rensdyrkølle, Havkat, "Lørdags Lam", Røget Hellefisk, Rejer, Krabber, Laks osv. ...UDEN, at sku' vær' medlem af noget som helst

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-11-08 22:09

Ps. Jeg fik forleden denne informative emil:

Citat
Asasakka Ikinngutit.

Neqeroorutit:

Savap talia kiilumut kr. 120,10 Savallu neqaa suppiliassaq kiilumut kr. 105,15. akillit 15% -mik akikillillugit 12-11-08 - miit Københavnimi Munkebo - milu neqeroorutigaagut.

Ikinngutinnersumik inuulluaqqusillunga

..og på 'dansk':
Citat
Kære Venner.

Tilbud:

Lammebov pr. kg. kr. 120,10 og Lamme suppekød pr. kg. kr 105,15. Sælges fra København og Munkebo fra den 12-11-08 nedsat med 15%.

Med venlig hilsen

Alberth

..flinker fyr ...ham Alberth

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 16-11-08 00:59

Sidst jeg så grønlandsk øl var faktisk i Irma. Jeg ved ikke om de fører det i alle Irma'er, men jeg så det i Irma på Rantzausgade på Nørrebro, Kbh

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-11-08 11:33

Øh, har lige set dem i Superbests tilbudsavis for næste uge, 2 for 35 kr, god fornøjelse, skal selv købe lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-11-08 14:56

Hvorfor al det 'pjat' med mærkevarer?

..når nu; ..det er så pærenemt: http://users.cybercity.dk/~dko4814/immiaq.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-11-08 15:44

>molokyle

Det øl bliver måske nok rimelig stærkt, pga. de tre kg sukker, der i teorien kan gære til 1,5 kg alkohol=ca 2l, så måske 7%, men meget smag giver 2 kg malt til 30 l vand ikke. I Tyskland ville det slet ikke være øl, der må KUN bruges malt og humle, vand og gær, intet andet. Så det er vist "øl" for virkningens skyld, ikke for smagens

Men det gør ikke så meget, for når man hælder på flaske efter tre dages gæring er der en stor risiko for, at flaskerne bliver sprængt af trykket under den fortsatte gæring. Normalt lader man det gære to uger, så det er færdiggæret, tilsætter lidt sukker og hælder så på flaske.

Det er sjovt at brygge selv, men brug en ordentlig opskrift!

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 18-11-08 10:03

Den kan men ikke købe mere, de er gået konkurs

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-11-08 10:08

Som jeg skrev forleden, så er de på tilbud i Superbest denne uge, købte 2 for 35 kr i går!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-08 03:53

vagnr -> Det er såmen den opskrift mine grønlandske venner benytter, når da får hjemvé. Det er en helt traditionel fremstillingsmetode, som holdes i hævd, da der stadig er meget restriktive regler for køb og indførsel af alkohol i Grønland:
Citat
Grønland er ikke medlem af EU. Derfor må du medbringe 200 cigaretter, 1 liter spiritus, 2,25 liter vin og 50 gram parfume. Her ud over anden kosmetik og toiletartikler til en værdi af kr. 1.000, 2 kilo
chokoladevarer og 5 kilo kødvarer.

Smagen er rædsom, virkningen enorm ...og tømmermændende af intergalaktikske dimensioner !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-11-08 06:31

Molokyle->

Ja, jeg havde nok en fornemmelse af at det var virkningen og ikke smagen man gik efter, GYS.

Altså ikke fordi jeg -i rimeligt omfang- har noget imod virkningen, men det skal smage godt undervejs, så det højst er dagen derpå der kan være ubehagelig