/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
billedprogram ???
Fra : Thorlacius
Vist : 876 gange
15 point
Dato : 15-11-08 11:16

Nogle der kender et billedprogram hvor du kan lægge et billed ovenpå et andet billed og nærmest gøre det lidt usynligt. så kan bare lige kan skimte det i baggrunden ? :s .

på forhånd tak ! .

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-11-08 11:19

Du stiller dit spørgsmål i kategorien PSP........ Ja det kan Paint shop pro sagtens gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 11:54

Publisher er helt perfekt til det og det ligger i Officepakken.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-11-08 11:59

Hej jeg har selv lige fundet Artweaver:
http://www.artweaver.de/index.php?en_version

Det er gratis; og der kan hentes danske sprogfil - det ser lovende ud !!

Ellers er der også Gimp - personligt bliver jeg irriteret på dens opbygning, men ellers tror jeg nok at den kan alt muligt.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-11-08 12:18

Photo Filtre

www.pensionistedb.dk
(Måske er det co.)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-11-08 12:18

Com

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-11-08 12:49
Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-11-08 12:49

dior
PhotoFiltre er et totalt herligt program, jeg er selv meget glad for at bruge det, MEN kan det lave lag ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-11-08 13:09

Line:
Jeg véd ikke hvad lag er,men man kan godt lave næsten gennemsigtige billeder..Jeg véd ikke om det her billede er "i lag" ?

http://images.kattegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/91086_l.jpg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 13:50

Line
Lag er når man lægger billeder ovenpå hinanden og så gør det forreste billede gennemsigtig.
Og det er Publisher perfekt til, og der kan man også arbejde med en baggrundsside.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-11-08 14:24

granner01
Jeg tror ikke at Publisher er med i alle Officepakkre - f.eks. ikke i min 2003

dior
Jeg ved heller ikke rigtigt hvad 'lag' er, men det lød som det Thorlasius spurgte om. Granners forklaring til lag forklarede fint til mig.

Til gengæld undrer jeg mig over om jeg er den eneste der ikke kan få http://www.getpaint.net/index.html til at installere uden at filen siger at den er corrupted !! Jeg kan fint downloade og udpakke, men så går det galt! Den vil ikke køre! Jeg ville da gerne afprøve Paint.NET, da jeg ikke kender det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-11-08 15:31

Paint Shop Pro f.eks.
Det skal bare være et program som kan arbejde med lag/layers.
Det kan GIMP også, det er et gratis program.
Adobe Photoshop.
Ja altså alle de større billed programmet.

Så prøv gimp: http://www.gimp.org/downloads/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-08 15:43

Det er rigtigt at Publisher ikke er med i alle Officeudgaver, desværre for det er et supergodt program.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-11-08 16:36

Hej igen

Jeg har selv lige hentet SCRIBUS og det er Desktop publishing (dtp) OG GRATIS

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=da&q=scribus&meta=&btnG=Google-s%C3%B8gning

M E N først skal Ghostscript og en anden lille ’dims’ program GSview installeres på specielt windows maskiner før at det duer :

http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/doc/GPL/gpl863.htm
:::: RUL HELT NED I BUNDEN FOR AT FINDE TIL WINDOWS MASKINER::::
her skriver de ………
_______________________________________________
Microsoft Windows

You will need to obtain and run the self-extracting EXE

gs863w32.exe, GPL Ghostscript 8.63 for 32-bit Windows (the common variety).
gs863w64.exe, GPL Ghostscript 8.63 for 64-bit Windows (x86_64).

GSview
   If using MS-Windows it is strongly recommended that you also get GSview, which provides a graphical interface to Ghostscript.

To unpack ZIP files, you will need an unzip program such as Info-ZIP unzip.
_______________________________________________

Ja, det sidder jeg faktisk og leger lidt med – måske vil nogen lege med ??

Vi kunne eventuelt også lave vores egen tråd, hvis Thorlacius ikke vil være med ??

Kommentar
Fra : dior

Dato : 15-11-08 19:52

Jeg er meget inde på et galleri.Dér har jeg lavet en gruppe for dem der interesserer sig for bl.a. Photo Filtre..Men også andre billedbehandlingsprogrammer
Hvis nogle skulle have lyst,kan i jo lige skrive en pb.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-11-08 16:43

Jeg spørger lige igen - det kunne jo være at f.eks. Teil kunne svare ??

Jeg mig over om jeg er den eneste der ikke kan få http://www.getpaint.net/index.html til at installere uden at filen siger at den er corrupted !! Jeg kan fint downloade og udpakke, men så går det galt! Den vil ikke køre! Jeg ville da gerne afprøve Paint.NET, da jeg ikke kender det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 16:51

Hør nu her Line
Det er Thorlacius der stiller spørgsmål og betaler med sine points.
Så skal du ikke møve dig ind, stil det spørgsmål i din egen tråd.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-11-08 18:51

Små slag Teil -
Foreløbig er det dig der har lagt et skod link og mig der har lagt tre der alle duer! Så hvem er det lige der træder ved siden af ??
Bare klap i !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-08 18:56

Næh
Getpaint virker fint her.