/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
podcast!!
Fra : Reichstein
Vist : 850 gange
50 point
Dato : 14-11-08 14:51

Hej,
Danmarks radio har lagt en masse filer ud, som man kan hente ned. de kalder det PodCast.
Jeg ved ikke hvad der er galt; det skulle være så let, at "podcaste" men hver gang jeg prøver at hente en fil, så melder Explorer fejl!

Når jeg klikker på "diagnostiser", får jeg meddelelsen: Windows har modtaget en HTTP-fejlmeddelelse: 403 (forbudt)

Hvad hulen kan jeg mon gøre galt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-11-08 16:58

Du kan ikke hente podcast med en almindelig webbrowser som IE.
hent og installer foreksempel itunes. Så fungerer det.
Man behøver ikke at have en ipod for at have glæde af itunes.

Se også DR side om podcast, der giver de også forklaring på mulighederne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 17:37

Det er en lidt at en usand påstand Transor, ITunes kan bruges det er korrekt.
Læs om podcast hos DR: http://www.dr.dk/Podcast/ompodcast.htm
du kan godt bruge Windows MediaPlayer og en hvilken som helst mp3 afspiller, det gør jeg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 19:42

Jeg afspiller dem i winamp,højrekilk på linkene og sæt dem ind i din player,det er .xml playlists.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 19:43

højrekilk på linkene>kopier,linket

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-08 20:25

Du kan også klikke på XML som er efter det orange mærke, så får du en liste med mp3'erne
højre-klik på den fil du vil gemme og vælg "Gem destination som..."

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 20:54
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 21:00

Hører denne i øjeblikket>
http://www.dr.dk/Kultur/Kulturguiden/Download/lizamarklund.htm

Men har hentet xml filen ned og trukket mp3 linkene ud og downloadet mp3 filerne, de to første afsnit fylder omkring 300MB.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 21:01

kan også downloades direkte.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-08 21:20
Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 14-11-08 23:49

Det er sikkert velmenende, - men har I slet ikke læst mit spørgsmål?

Når jeg klikker på et podcast-link, får jeg fejl meddelelse!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-11-08 23:58

Et eksempel, jeg får ingen fejl med at downloade Podcast fra DR, så det kunne være rart at vide hvad du gør og hvor, Podcast er ikke andet end et RSS feed og du kan downloade fra browseren eller bruge RSS readers, eller afspillere som understøtter Podcast/RSS

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 15-11-08 00:05

når jeg klikker på et link, for jeg en meddelelse i Explore om, at siden ikke kan åbnes. Når jeg så klikker på "diagnostiser", får jeg meddelelsen: Windows har modtaget en HTTP-fejlmeddelelse: 403 (forbudt)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 00:18

Nu ved jeg ikke om du podcaster fra P3, men se lig e her: http://www.dr.dk/P3/Podcast/podcast.htm rul ned og vælg et eksempel, klik på XLM link til Podcast, der åbner en ny side og du kan klikke på linket ved lyttebøfferne, hos mig starter Windows MediaPlayer med at afspille afsnittet og jeg kan klikke på Filer og Gem som, for at gemme og bagefter åbne og synkronisere med min mp3 afspiller

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 15-11-08 00:27

og jeg får dette:
Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Prøv at:
Diagnose af forbindelsesproblemer

Flere oplysninger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 00:37

Bare et forslag, har du det Java som er nødvendig: http://java.com/en/download/index.jsp det er et gæt, men et eller andet mangler du i din browser

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-08 00:41

Ellers er vi tilbage ved begyndelsen, forsøg med linket ovenover og brug Itunes, ikke noget særlig godt program og hvis ikke din computer er af nyere dato, så er itunes temmelig sløv: http://www.apple.com/itunes/download/ Podcast er egenlig udviklet til Itunes og Ipod, men kan bruges af alle afspillere og eller flyttes manuel over på en mp3 afspiller

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 15-11-08 00:50

Java update hjalp ikke, nu checker jeg "itunes"

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 15-11-08 01:49

Tak for svaret o.v.n.. Det var sgu' da utroligt!! Nu virker det, - jeg hentede http://www.apple.com/itunes/download/, og vupti, så var den der!

Du er da go'

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 01:55

Husk nu at det var Transor som allerførst foreslog denne løsning, godt du fik det til at virke og jeg har ikke point til at sende i retning af Transor