/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Følger af befamling "incest"
Fra : vedikkealt
Vist : 1045 gange
100 point
Dato : 09-11-08 22:36

Forhistorie.

Pigen blev om natten som 13 årig befamlet i skridtet af hendes fader ... hun vågnede gudskelov ... før det blev til mere ... men da pigen vågner fare hun først sammen ... og straks efter kommer hun på benene og farer ud af campingvognen hvor episoden fandt sted ... og da hun kom ud brækkede hun sig af "chokket"

I dag 23 år efter kan hun stadig vågne efter at have sovet kort tid ... og enten have kvalme / skal brække sig - eller maven går amok med flere hurtige toilet besøg til følge ... samtidig med at hun mest fryser ... men kan også få hedeture.

Mon nogen her kan svare på hvad der kan gøres for denne pige ... så de eftervirkninger aftager / forsvinder.

Er lægeligt undersøgt på alle leder og kanter ... og behandlingen har hidentil bestået af en type nerve medicin / afførings stop piller ... som KUN er indtaget under "anfald"...altså ikke et konstant forbrug af disse medicamenter.

Hilsen vedikkealt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-11-08 22:41

Hvis hun ikke har gjort det.
så ville det måske hjælpe at tale med faderen om det der skete. Måske med en psykolog til stede.
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 22:42

Hej.
Stakkele stakkels pige.
Du skal få hende til læge igen og han/hun skal skrive en henvisning til en psykolog eller en psykiater.
Og det skal da hellere være i dag end i morgen.
Det kan da ikke gå hurtigt nok.
Hun er så traumatiseret i sin underbevidsthed at det er det eneste der kan hjælpe.
Det er ikke sikkert hun selv er klar over det men galt er det.
Få hende af sted og , hvis du kender hende godt , tilbyd at gå med.
Ønsker alt godt for jer/hende.
Mange tanker og hilsner Pia

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-11-08 23:15

# alimak

Faderen er død.

Og det er faktisk først her i weekenden jeg fandt ud af at der var en sammenhæng.

# piaskov

Ja ... helt klart en traumatisering ... de nætter det står på får hun jo mange gange kun sovet en 2 - 4 timer ... efter anfaldet er gået over.

Jeg har sat spørgsmålet under Alternativ behandling da det måske kune tænkes at der var en IKKE medicinsk behandling ... hertænker jeg hypnose ... eller anden alternativ behandler der kan ændre pigens bevisthed om det skete ... måske NLP ... eller ... ???

Og JO .... men først i dag er hun klar over HVOR galdt det er fat ... jeg er selv alternativ behandler ... og jeg slipper hende IKKE før der er iværksat en fremafrettet behandling ... om det så bliver det etablerede lægesystem ... eller en anbefalet alternativ behandler vides ikke lige i dette øjeblik.

Der kommer måske også andre forslag her.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-11-08 23:26

Hej igen.
Nu du selv er inde på det tror jeg ærligtalt at det ville være en god ide at forsøge NLP.
Der har jo været mange gode resultater med det.
Skade kan det ikke.
Hypnose kan være godt men der skal hun selv være 110% indstillet på det .Ellers er det jo ligemeget. Desværre.
Jeg vil ønske jer alt held og lykke med det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-11-08 10:09

Jeg tror ikke at hypnose og slet ikke medicinsk behandling hjælper.
Du kan evt. bruge en masse penge på en psykolog, men du og andre kan klare det selv.
Dette skriver jeg ud fra mine egne erfaringer og den uddannelse jeg har fået, for at kunne yde krisehjælp som tillidsmand i et stot firma.
Det en dyr psykolog gør for at beskrive det meget enkelt er at snakke med vedkommende person igen, igen, igen og igen om hvad der skete. På den måde får hun snakket ud og den "grimme oplevelse", ligger så ikke mere i den del af hjernen som gemmer disse oplevelser. Det kommer frem og til sidst er det væk. Pedagokker i en børnehave kan mange gange opdage uhyggelige oplevelser ved at se på børns tegninger

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-08 10:26

Kontakt Rigshospitalets afdeling for sexuelt misbrugte De har nogle enormt dygtige specialister og om ikke andet er de godt til at rådgive hvis de ikke selv har recurser til "sagen"

Med håb om en bearbejdning
Sunowich

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-11-08 16:26

# havaii7

Og det værste ved mange psykologer ... og især psykriatere er ... at de analyserer til atomer om hvad farve ens potte havde og om man som barn sov med hovedet eller fødderne under vinduet.

Ret har du i at det ved hjælp af "ganske almindelige mennesker" kan tales væk ... og når det først er sluppet ud af æsken...som med pigen her ... så kommer det jo aldrig ind i æsken igen, og det faktum at det nu er belyst ... eller erindret hvad der egentligt skete hjælper jo i sig selv på den måde at hun nu kan "selv"bearbejde på det...og jeg er selvfølgelig parat til igen og igen at tale med hende om det indtil det letter...

Jeg vil ihvertfald følge det tæt.

# Sunowich

DEN havde jeg ikke tænkt ... alene udfra manglende generel tillid til den etablerede læge verden ... men omvendt skal heller intet udelukkes hvis det kan have en gavnlig virkning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-11-08 18:15

Hej vil du ikke bare henvende dig her hos støttecentret imod incest... De kan virkelig guide jer videre -

Knus fra HelleBirgitte
http://www.incest.dk/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-11-08 18:50

# HelleBirgitte

Den kendte jeg heller ikke...så den tjekker jeg lige op på i morgen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-11-08 18:54

Citat
den tjekker jeg lige op på i morgen

Ja gør det - de ved hvad det handler om...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-11-08 13:24

Til dem der er med endnu kan oplyses...

Jeg har nu talt med en NLP terapaut ... der var ærlig ... og var af den overbevisning at der har ikke kunne bruges NLP ... da det køre på et "andet plan"...

Så jeg har fået opsnuset en hypnotisør ... der skulle have indblik i netop denne problematik som er her...så hvis i er med...vil jeg vende tilbage når der sker nyt.

Hilsen vedikkealt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 10:22

Nu er der aftalt tid hos en Hypnose terapeut d. 17.12....

((( Iøvrigt er hendes gener efter alle disse år aftagende...da jeg har sat hende i gang med at tælle faktorer...sådan at forstå at jeg har analyseret mig frem til at det er de og de dags faktorer der spiller ind på et evt. natligt udbrud...så hun forud for den enkelte nat "kan bestemme sig for" om det er UDEN - en halv eller hel pille hun går i seng...og der bliver faktisk flere og flere dage UDEN piller))))

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-12-08 15:43

Nu ved jeg ikke hvordan du gør.Men hvis jeg ikke misforstår, så har du begyndt at få patienten til at reducere eller stoppe med den medicinske behandling hennes læge har sat i gang.Det er dybt uforsvarlig at gøre, uden at lægen er med på dette eksperiment.
alimak

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 19:40

# alimak

Er da MEGA glad for at du lige giver mig mulighed for at rette den misforståelse.

Hendes læge har IKKE ordineret fast brug af medicin, den medicin hun har til rådighed er udelukkende ved indtagelse...når udbruddet er under opsejling...eller er brudt ud.

Det forbrug der så er blevet sat ret meget ned...er den forebyggende medicin...da hun nu via mine øvelser har fået fokus på HVAD der kunne starte et udbrud og hvad der ikke gør.

Og jeg kan berolige dig med, at HVIS der er fast ordineret medicin hos en person der kommer hos mig....indgår jeg i dialog med den ordinerende læge...på samme måde som jeg samarbejder med fysioterapeuter og kiopraktorer eller hvad der nu skal til når jeg ikke kan klare det med Akupressur eller anden massage.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-12-08 20:39

Fint,godt og vide.Lykke til
alimak

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-12-08 20:51

TAK...

Og for at berolige dig yderligere har jeg tjekket denne hyno terapeut ud i 20 minutters samtale via telefon...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-12-08 23:40

Citat
Jeg har nu talt med en NLP terapaut ... der var ærlig ... og var af den overbevisning at der har ikke kunne bruges NLP ... da det køre på et "andet plan"...

Måske nok ærlig, men en ellers noget mangelfuld NLP-terapeut...
I øvrigt er en kombination (NLP/hypnose) en meget naturlig ting.
Held og lykke med projektet!

(Man kan se nogle utrolige eksempler på youtube med en søgning på navnet "Paul McKenna". Han har lavet en stribe udsendelser, der hedder "I can change your life"... Netop en kombination af NLP og hypnose... og i øvrigt et par andre ting)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-12-08 23:01

Længe siden der har været debat her i denne tråd ???
Hvordan går det ???

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-12-08 01:25

# piaskov

Du / i er skam ikke glemt...der kommer nyt indenfor et par dage....

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 31-12-08 12:18

Så kommer der her en opdatering.

Vedkommende bor jo på Falster...så det tog mig godt 14 dage at finde en igennem flere kanaler..

Det blev så en hypnoterapeut...og han kan mere end sit fadervor.

Dygtig og kompetent mand der ved hvad det her drejer sig om.

Det blev d. 17.12 og det hele tog et par timer.

Da det var første gang, lavede han ikke en så dyb hypnose.

Og små resultater har det allerede givet især de natlige angst anfald er blevet mindre i antal, men det her kommer jo ikke alene til at dreje sig om angst...men også øvrige af livets følelses mæssige blokeringer der ligger fra en opvækst uden kærlighed og omsorg.

Og så har denne hynoterapeut nogle kanon gode CDére så man hjemme kan holde behandlingen ved lige til den har bundfældet sig.

Så alt i alt er vedkommende allerede rigtigt godt på vej... og skal til næste behandling engang i januar...

Godt til dem der følger med her...og spørgsmål er fortsat meget velkomne...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-09 04:32

Så lukker jeg denne tråd..med en sidste opdatering.

Vedkommende har nu været hos hypnoterapuet 2 gange, og der er sket store fremskridt, selv regner hun med at skulle der en 2 - 3 gange endnu.

Og som hun selv siger, så er det jo som at få et nyt liv, at få sovet mere end et par timer på en nat.

God søndag til alle

Hilsen fra vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-02-09 04:36

Tak for svaret Sunowich.

Efter en samtale med dem, var der en klar begrebs afklaring.

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-09 09:40

Det var godt at der kom noget hjælp

Takker og bukker