/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
File Maker Pro 7
Fra : sdam
Vist : 383 gange
300 point
Dato : 09-11-08 11:47

Når der konverteres (export records) fra Fil Maker til f.eks. excel, er systemet begyndt at "dele" teksten i kolonnerne! Forestil at manden hedder Jens Madsen, hvor Jens skal stå i 1. kolonne og Madsen i 2. kolonne - MEN der kommer følgende i kolonnerne: 1. kolonne: ens M, 2. kolonne: adsen o.s.v. i de efterfølgende kolonner!
HVordan får jeg hele teksten til at forblive i samme kolonne?
Jeg ekspoterer via DBF-files - fra File Maker til excel - og det er her ovennævnte fænomener opstår. SYLK-files kan også anvendes, men her mangler jeg bare noget heltr andet, hvilket jeg ikke kan komme ind på her.
Håber jeg har forklaret mig, så spørgsmålet kan "læses"....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-11-08 13:17

Problemet må ligge i den måde du foretager export fra File Maker.
Umiddelbart lyder det som om, at de store begyndelses bogstaver ikke bliver gemt i filen.

Har du kontrolleret filens indhold i Notepad eller andentekstbehandlingsprogram?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 09-11-08 13:55

Hej IBM760
Du har sikkert ret, men hvordan kontrolerer jeg bedst filens indhold? Jeg har ikke andre tekstbehandlingsprobrammer til min rådighed..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-11-08 14:01

Åben filen i Notepad eller Wordpad (altså et simpelt tekstbehandlingsprogram), så burde du kunne se hvilket indhold der er i filen. Omdøb evt. filens extension fra .DBF til .TXT.

Er det en stor fil vi snakker om, og er der hemmelige oplysninger i filen?
Hvis ikke kan jeg evt. kigge på den.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 09-11-08 14:34

Det er en lille alm. excel-fil, og der skulle ikke egrne være "hemligheder" i den, og hjælp modtages meget gerne..

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 300 point
Dato : 09-11-08 14:53

En DBF-fil er ikke en Excel-fil, så vidt jeg ved er det en ren tekst-fil.
Først når den er indlæst i Excel, bliver det til en Excel-fil.

Hvis du synes, at jeg skal prøve at kigge på den - sender jeg et privat-indlæg til dig, hvor jeg angiver min mail-adresse.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 09-11-08 15:59

Jeg modtager meget gerne hjælp til afklaring af dette..

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 11-11-08 08:31

Foreløbig mange tak for svaret / hjælpen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-11-08 09:14

Fik du løst problemet?

Mvh IBM760