/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Artro-flex
Fra : Mizz_zylle
Vist : 1237 gange
100 point
Dato : 20-03-03 11:18

Hej alle.....

Vores dejlige rottweiler på et år har desværre lige fået konstateret HD, og vi er så begyndt at give ham kosttilskuddet Artroflex, som dyrlægen ordinerede.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer med dette, både gode og dårlige.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-03 17:59

ØV, hvor surt!!! Hvor er det synd for jer og vupperen. Hvor slemt er det?
Jeg har ikke personligt nogen erfaring med Artroflex, men det indeholder glukosamin og venustorn, som jeg har hørt godt om i andre forbindelser.
Hvad jeg ellers ville sige var, at hvis I overhovedet på nogen måde har mulighed for at svømmetræne jeres hund, så er det en rigtig god ide. Bedst er det med rigtig udholdenhedssvømning i 2 x ½ time om ugen i en hundesvømmehal. Eller hvis I kender nogen med en swimmingpool...
Svømning belaster jo ikke leddet, og det hjælper med at bygge de muskler op, som skal holde styr på den løse hofteskål..
Hilsen Birgitta

Accepteret svar
Fra : jytteras

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-03 21:37

Ikke alle hunde med HD kommer til at lide under det. Vi har her i huset en labrador på godt 10 år, som har D1 på hofterne og han trives stadig i stor stil og bliver endda brugt til at drive med i hele jagtsæsonen.

Men hans HD skyldes også løshed og på den hjælper det jo netop med en god muskulatur, der kan holde hoften inde hvor den bør være.

Vi har kendskab til flere hunde der har haft utrolig stor gavn af Atroflex, både unghunde med vokseværk - en gammel hund med gigt, der fik sin ungdom igen, samt en hund, der var født hjulbenet, som pludselig begyndte at løbe og springe op på ting ligesom alle andre hunde i hans alder.

Jo forsøg du bare med Atroflex - det er vist lidt af et vidundermiddel og kombineret med svømning vil din hund forhåbentlig får et langt og godt liv uden smerter eller andre gener.

Held og lykke med det fra Jytte

Kommentar
Fra : Dharma

Dato : 21-03-03 00:34

Hej.

Efter min mening er Atroflex et afde bedste midler for knogle- og ledsygdomme. Det ligesom smører ledene. Min egen gamle schæferblaning på 11 år får det pga gigt. Og hun kan nu følge med mine 2 andre hunde ude på marken. Jeg er også begyndt, at give min grand danois det for, at "forebygge". Det påstår de kloge, at man kan. Men det har ihvert fald hjulpet på min den gamle så jeg er stor fan af atroflex.
Jeg håber også det kommer til at hjælpe jeres rotte!!
Ja, held og lykke med hende!

Godkendelse af svar
Fra : Mizz_zylle

Dato : 01-04-03 15:20

tak for kommentarerne.

I må undskylde at jeg ikke har svaret før!

jeg vil så fortsætte med at give ham Artroflex, og jeg kunne også godt tænke mig at gå til hundesvømning med ham, men ved ikke lige hvor jeg kan gøre det nær aalborg..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-04-03 17:20

Hej, igen.
Har I ikke noget hav derovre i det Jyske? -Der er vist ingen (hunde)svømmehaller i nærheden af Ålborg, men "rotten" vil sikkert lige så gerne i havet, når han først har fundet ud af, at det faktisk er ret lækkert. Min nuværende hund har svømmet i søerne heromkring lige siden isen smeltede. Jeg smider en bold ud (ca. 10 - 15 m.) og så fræser hun ud og henter den. 5 kast giver en svømmetur på over 100 m. Sådan en tur får hun hver dag. Ikke fordi, hun har dysplasi, men fordi hun elsker det. Og hun har altså nogle superflotte muskuløse lårbasser. Jeg glæder mig til at tage hende med til stranden og svømme med hende til sommer.
Held og lykke med fyren.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Mizz_zylle

Dato : 02-04-03 09:08

Hej igen...

Jo vi har da masser af hav, men problemet er bare at han ikke er særlig vild med vand, han går godt nok der i, men ikke længere end til knæene. Vi har prøvet at lokke ham ved at kaste en pind langt ud, men lige så snart han kommer i til knæene, vender han om. Vi har endda haft min svigerfars vandglade labrador med, for at se om det kunne lokke ham, men det hjalp lige lidt...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-04-03 17:42

Narh... Så må I vente til det bliver lidt varmere (brrrrr..) og hive ham med ud, når I selv går i vandet. Når I ved, hvad det gælder, så kan I sikkert få overtalt ham. Når først han har følt fornemmelsen af at svømme nogle gange, så vil han også blive glad for det. Så kan han forhåbentlig svømme efter en bold, når det bliver for koldt for os tobenede til efteråret.
I skal nok ikke vente på, at han får lyst af sig selv, men mere træne det ligesom I træner lydighed, lineføring og lignende. Altså nogle sjove ting, I laver sammen som fælles opgaver. En vild og vandglad labrador kunne måske have lokket ham ud, men når nu den ikke kunne det, så skal I nok liiige træne lidt uden andre hunde i nærheden.
Jeg så det med den lille pigehund, jeg har nu: de første MANGE gange, hun svømmede i søerne sidste sommer måtte der slet ikke være andre hunde i nærheden, -så ville hun slet ikke i.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : kerstin

Dato : 27-05-03 20:52

Hej.
Nu har jeg læst om Artro Flex til dyr, men er der nogen mennesker med gigt, som har afprøvet det, og vil fortælle om deres erfaringer ?
vh.Kerstin

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-05-03 17:56

hej, Kerstin. Prøv at sætte spørgsmålet i under "andet helbred", så får du nok respons fra nogen, der har prøvet det. -De mennesker interesserer sig jo ikke nødvendigvis for hunde....

Kommentar
Fra : lystiga

Dato : 20-06-03 18:56

Min rottweilervalp fikk dessverre konstatert OCD (bruskløsning) i begge haseledd bare 4 mnd gammel og jeg ble anbefalt avlivning. Det klarte jeg ikke, men fikk den operert. Hun lå etter operasjonen i 4 uker i bur, bare med lufting når hun måtte og da bar jeg henne ut i haven.Det er snart 4 mnd siden og hunden blir sakte bedre. Hun er fremdeles veldig svak i bakmuskulaturen, (ben og hofter) så vi trener henne med en halvtimes løs springing annen hver dag. Hun får Eukanuba valp for store raser, tilsatt Artroflex, omega 3 og Aloe Vera juice. Selv om fremdriften går sakte så ser vi fremgang. Hun løper ut og inn i haven om dagene og er en veldig glad hund, og leker gjerne med min lille mops. Ser at svømming et et flott middel til å opparbeide muskulatur, men her har vi bare iskald sjø! MEN i går reiste hun seg på bakbena da vi skulle ut på tur for å komme inn i bilens bakrom, Det tar jeg som et fint tegn. Finnes det noe mer jeg kan gjøre for min elskede lille valp?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-06-03 11:53

Hej lystiga...Nu er det sommer. Så du kan holde ferie med hende et sted, hvor vandet ikke er iskoldt, så hun kan komme ud og svømme. Eller prøv om du ikke kan finde en opvarmet swimmingpool i nærheden, hvor du for gode ord og betaling kan få lov til at "lufte" vapperen... Måske kender din dyrlæge et sted?
God bedring med rottepigen...

Kommentar
Fra : lystiga

Dato : 22-06-03 13:35

Jeg har prøvd å få henne ut i vannet, men jeg tror hun har vannskrekk. Hun liker bare å vade til anklene!!! Men vi skal prøve igjen. Kanskje hvis jeg også går udi vannet, men 17 grader er for kaldt - Brrrr iallefall for meg. Jeg har forhørt meg om lov til basseng, men de så på meg som om jeg skulle være sinnsyg. Ikke alle har forståelse for at en hund også trenger svømmetrening.Tusen takk for at du bryr deg. Ha en fin søndag!
Lystiga