/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
scheidelin01
Fra : stilkene
Vist : 774 gange
150 point
Dato : 04-11-08 12:57

Det er fint at blackliste mig, scheidelin01; men det var alligevel en ufin kommentar fra dig.
Her i landet findes der foruden arbejdsløse, (ikke arbejdende) utallige andre forhold som bevirker at folk ikke er på arbejdsmarkedet. Den gruppe som jeg har mest ondt af, er nok de som er blevet misbrugt på arbejdsmarkedet, og derfor har påført sig varige invaliderende me`n, - og jeg kender nogle stykker, - der er også nogle som er gået på efterløn, endog tidlig efterløn, fordi de ikke kunne holde til at arbejde, -ligeledes fordi de er abbejdsmæssigt misbrugt, og helbredet derfor ikke slår til. Endvidere er der pensionister, og folk på sygedagpenge, og nogle arbejder på ubekvemme arbejdstider, og hvad ved jeg.
Og hvorfor er det lige du har tid til at sætte ved computeren i normal arbejdstid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-08 13:06

Citat
Du må da have en indskrænket hjerneaktivitet.
det var nu heller ikke lige den mildeste udtalelse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 13:29

Arhhhh Mirit, bemærkningen lige inden var bestemt heller ikke "Sød"!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-08 13:32

Sånt är livet.....

Kandu har forlængst udviklet sig til en tvilling af ARTO

Det værste er Kandu er LIGEGLAD....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-08 14:26

Jeg har lige set på TV om en "født handicappet", også de er der trods alt nogen af, - mange indvandrer som ikke må eller kan få et arbejde. Der kan tilføjes mange flere.
Og den arbejdsminister vi har nu, jagter lønmodtagere som "jagtet vildt", selvom jeg ikke tror han nogensinde har prøvet et et fysisk arbejde.
Min situation var at jeg havde et arbejde hvor jeg var fyret ca. seks måneder om vinteren, og skavankerne gjorde at jeg måtte tage mig et nemmere arbejde hvis jeg ikke skulle blive helt invalideret. Jeg opsagde mit job, i den tro at det var nemt at få et andet arbejde. Jeg søgte et fabriksarbejde, og de ville give besked når der var et ledigt. I mellemtiden skulle jeg aktiveres efter 6 uger, fordi jeg havde opbrugt min ledighedskvote, grundet den dårlige arbejdsgiver, som ikke gad finde arbejde til mig om vinteren. Jeg er så den stolte, der ikke ville aktiveres, og valgte derfor at gå på efterløn. Det skal siges at jeg skrev til arbejdsministeriet, og forelagde de dårlige regler, men tilbagemeldte at jeg kunne søge job for speciel ældre.
Det skal kort siges at mit søgte arbejdsforhold, havde 20 polakker, men med mellemrum søgte de via annoncer, om mere arbejdskraft, jeg henvendte mig tre gange til dem, men oplyste at pladsen var besat, -- Jeg talte med en ansat ca. 1 år efter, og da var de 60 polakker. -- Og Hvorfor ?
Jeg er vred !!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-08 20:14

Vil sheidelin01 ikke lige komme ind og kommentere hvorfor han så har tid at sidde ved sin "puter" når alle andre arbejder ?
Det er jo bare en fortsættelse af sin egen udtalelse: "knephjerner"

http://www.kandu.dk/spg128255.aspx

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-08 20:16

"arbejdsløse knephjerner" var det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 20:19

Jahhh det lyder da artigt. Minder om en tidligere kandu, der dels eftersøgte bankenøgle til "for sjov brug", samt et ulovligt gevær han havde betalt men ikke fået! LOOL

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 150 point
Dato : 04-11-08 20:37

Stilkene
Tag det roligt, mod dumhed kæmper guderne forgæves. Jeg kan heller ikke lidt noget af det sprog der bruges her på Kandu, men Kandu afspejler det virkelige liv. Vi kan ikke holde af alle og her på Kandu kan vi da slippe for nogle af dem, ved at blackliste dem.
Der er kandubrugere der blacklister mange, men så har de ikke så store chancer for at få hjælp.
Så mit råd må være, læn jer tilbage, nyd internettet, og hvis det er for surt på kandu, så lad være med at logge ind.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-08 20:57

Det er altid rart at få bekræftet, at det ikke er en selv som er helt idiot.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-08 21:06

Jeg tro at procentdelen af dumme mennesker her på kandu svaret til procentdelen i det virkelige liv.

I det virkelige liv kan vi gå væk, her kan vi kun slukke.

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 05-11-08 15:05

Tak for svaret granner01.
Jeg afslutter, jeg har fået lidt aflad, og det ser ikke ud som shedelin01 vil ind og kommentere, så dit svar var jo nok lidt fornufttrøstende.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-08 16:58

Selv tak du.