/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
benzin løber af knallert
Fra : jdc53
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 01-11-08 17:24

Hejsa , har købt en ældre peugout speedfight som har kørt fint men de sidste par gange jeg har fyldt benzin på løber det ud af karburatoren. En lidt dyr fornøjense. Jeg har problemer med at starte den og tror måske at det er er karburator problem. Der har tidligere siddet en hætte over den aut. chokker ved ikke om det har en betydning. Jeg har skiftet alle slanger og filtre samt vacumpumpe der går fra tanken.

Hilsen John

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-11-08 17:57

Jeg vil nok anbefale dig at bygge den om så den får direkte indsprøjtning - du får aldrig den karubrator til at virke igen. Med en sådan ombygning vil du også få en meget bedre motorgang.

Kommentar
Fra : jdc53

Dato : 01-11-08 19:25

Det lyder som en større omgang, hvorfor tror du ikke at jeg kan få den til at fungere igen ???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-11-08 19:51

Det er fordi karburatoren på den model du har er noget skidt. Det eneste rigtige der er at gøre ved sådan en er at bygge den om så den får direkte indsprøjtning. Jeg har bygget flere af slagsen om, og yderligere sa turbo på dem - så kommer de til at køre som en drøm. Det eneste du skal huske er ar der altid vil være lidt turbo tøven, så man skal lige være forsigtig på gassen efter sådan en ombygning, for når turboen tager ved kan den nemt gå på baghjulet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-08 20:12

Det kan jo være svømmer der hænger, hvis altså der er sådan en!
Det er der formodentlig

Kig lidt her:
http://www.kgi.dk/catalog-1964.php

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-11-08 20:21

Den kommer aldrig til at virke igen. Der skal indsprøjtning på sådan en.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-08 22:06

> Flash77 sku' du ik' ud at fange nogle små lysserøde grissebasser

Selvfølgelig kan det laves, spørgsmålet er jo bare, hva det er der er i udu!

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : jdc53

Dato : 01-11-08 22:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-08 08:25

Velbekommen, håber du hitter ud af det

mvh klaudi