/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
fejl meddelse ?
Fra : glenn007
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 19-03-03 18:29

jeg for denne fejl, hvad betyder denne ?

error LNK2001: unresolved external symbol "protected: virtual void __thiscall CScrollBitmapDlg::Dump(class CDumpContext &)const " (?Dump@CScrollBitmapDlg@@MBEXAAVCDumpContext@@@Z)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 18:51

Overarbejde...

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 19-03-03 19:45

jeg har lavet følg. kode og der ligger fejlen i , kan barer ikke se hvad problemmet er

void CScrollBitmapDlg::OnButton1()
{

CDC* pDC = m_st1.GetDC();
    CRect rect;
m_st1.GetWindowRect(&rect);
rect.NormalizeRect();
ScreenToClient(rect);

DrawGrid(pDC,rect);   // TODO: Add your control notification handler code here

}

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 19-03-03 19:59

hehe jow tak det er jeg klar over

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 20:05

Kan det tænkes at der er nogle konstanter der ikke er sat korrekt andetsteds i koden???

Henrik

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 19-03-03 20:08

jeg har kigget men det ser ikke ud til det, alle skulle være tilstede de rigtige steder, men jeg vil da gå det igennem for 117`ende gang for at være absolut 1000% sikker

kan det ikke være andre ting end lige det ?

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 19-03-03 20:11

jeg har gjort således i protected:

protected:

   // grid related

COLORREF m_gridColor;
   virtual void Dump(CDumpContext& dc) const;
   virtual void OnDraw(CDC* pDC);
   void DrawGrid(CDC *pDC, CRect rect);
   // // grid related

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-03-03 23:54

Hej glenn,

umiddelbart ka' det være et bibliotek du mangler at importere... jeg fik denne fejl nogle gange da jeg arbejdede på at lave en driver i C++ for et godt stykke tid tilbage, jeg ka' ikke lige huske hvordan det var jeg fik det løst, men så vidt jeg husker fandt jeg løsningen på denne side... "Linker Tools Error LNK2001"... -->
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/HTML/lnk2001.asp

jeg vil prøve og se om jeg ka' finde mine filer ang. det project... og se hvordan det nu var jeg fixede det konkret... jeg ved så ikke om det vil hjælpe i dit tilfælde... men ellers ka' du prøve at kigge på siden fra microsoft og se om der er noget der matcher...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-03 08:47

Det er en linker-fejl. Det den siger er, at der et eller andet sted står en reference til metoden:

Dump(class CDumpContext &)const

som er eller har været defineret som metode på klassen CScrollBitmapDlg. Problemet er, at der er noget andet kode som refererer til denne metode. Dette vil give en compile fejl hvis header filen for CScrollBitmapDlg var blevet opdateret, men det er den nok ikke.

Så mit gæt er, at du har fjernet (eller aldrig skrevet) definitionen af Dump i din implementation, men har indført den eller glemt at fjerne den fra header filen.

Med venlig hilsen

Peter

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 23-03-03 13:52

Tak for svaret pmbruun.