/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
opsætning af alm printer ?
Fra : return
Vist : 590 gange
378 point
Dato : 29-10-08 19:55

hej

er kommet lidt i tvivl om hvordan jeg får min printer korrekt sat op så den bliver trådløs

har en hp printer model C6280 den er i sig selv ikke trådløs har derfor købt en printserver en hp2101nw

mit roblem er at min opsætning at router virker perfekt til min pc så mitspørgs mål lyder kan man bare installere selve printeren via cd rom på selve pc og så bagefter printserveren som så vil være forbundet til routeren med kabel under selve installatioen eller skal man ha sin pc forbundet med kabel til routeren under hele installationen ???

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-10-08 20:26

til den der kan hjælpe ja han /hun får alle mine point

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-10-08 20:53

Er lige med på "en lytter", men tænkte da på - findes der ikke en brugsanvisning på det købte?

Clou

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-10-08 21:00

jo det gjorde der da men tænkte bare på om man kunne installere sin printer uden at den skal være koblet til routeren under installationen for den er jo ikke trådløs vil så forbinde min printer til routeren via et kabel når jeg skal ha installeret selve printserveren vil man kunne det ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 21:02

Du skal altid installere din CD inden du tilslutter router/printer, ellers risikerer du at de ikke virker.

Du lægger en CD i og venter med at tilslutte printer/router til programmet selv beder om det.

I manualen til printer/router står der hvordan du skal gøre. Så læs du bare dem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 21:05

Du skal installere printeren på din PC og bag efter flytte den til routeren.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 378 point
Dato : 30-10-08 02:39

Citat
Du skal installere printeren på din PC og bag efter flytte den til routeren
ja og nej, du skal åbne Printere og fax enheder, klik på Tilføj en printer og følge guiden, når du kommer frem til hvor guiden beder tilslutte og tænde for printeren, så skal du afbryde installationen af selve printeren, den nødvendige software er installeret og printeren skal jo ikke bruges direkte fra computeren, derfor afslut og sæt printeren til printserveren.
Og så kan jeg ikke hjælpe dig mere, min router har indbygget print server og du skal bruge en anden fremgangsmåde, men det står sikkert i manualen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-08 02:46
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-08 21:27

Jeg har ikke printserver men printer direkte på routeren. Så printeren skal installeres først på PC'en og derefter flyttes til routeren. Men det kræver at printeren er en netværksprinter.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 31-10-08 09:39

Tak for svaret o.v.n..

hejsa og mange tak for hjælpen nu virker det som det skal endnu engang tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-08 12:09

Selv tak, godt det kom til at virke