/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
syning af zig zag
Fra : freeeeeeeen
Vist : 897 gange
100 point
Dato : 29-10-08 18:59

hej
jeg har en symaskine der laver zigzag i mynster med smal og bred varierende mens jeg syer er der nogen der ved hvordan man får samme brede på zigzag syning hele vejen det er en husqvarna 6370

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 19:11

Hvor mange sømme kan din maskine lave? Min symaskine har en spec. søm hvor der skiftes mellem smal og bred zigzag. Den indstiller jeg på toppen af maskinen.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 29-10-08 19:20

den skal kunne lave en masse fine forskællige sting samt knap huller mv. har lige fået den hjem er købt brugt af ældre dato, men den skulle i følge brugsanvisningen sy fine små zig-zag sømvælger på knaphul/en zig sag hvor den slutter med ligeud,stinglængde 1,5 ogstingbredde 4,5.
men den laver så zig zag og ligeud skiftevis :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 20:53

Den kan garanteret sy flere forskellige zigzag sting, så du skal selv stille den på enkel zigzag.

Er det en elektronisk maskine du har eller en mekanisk.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 29-10-08 20:57

mekanisk... det skulle være de almindelige zig zag sting ifølge brugsanvisningen... maskinen er gammel fra 82 og som sagt laver den zigzag men med varierende brede fra smal til bred og så smal igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 22:01

Er der ikke en lille skyder der viser hvilket program du kører?

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 30-10-08 07:52

er ikke helt med? en lille skyder??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-08 08:49

Citat
men den laver så zig zag og ligeud skiftevis :(

Det er fordi mekanismen der skal få nålen til at flytte sig fra side til side når der zigzagges er slidt op, så "kammer den over" nogen gange og syr bare ligeud

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 30-10-08 09:24

nej nærmest meget små zigzag som bliver større og større for så at blive helt små igen syer man et længere stykke ligner det et fint mynster

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-08 21:25

Et eller sted på maskinen sidder der en stor drejeknap eller andet som styrer de forskellige zigzag mønstre, du må bare prøve dig frem.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 31-10-08 10:42

er der nogle der kan oplyse hvor man kan købe reserve dele til symaskiner

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-08 17:36

Jeg har ledt efter det, men kan ikke finde det. Ellers må du tage den til reparation eller kontakte husqvarna.

http://www.husqvarnaviking.com/dk/406.htm

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 31-10-08 17:58

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-08 19:14

Selv tak.