/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Gave eller hvad
Fra : emadsen
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 19-03-03 17:12

Begge mine forældre døde her for 4 år siden, jeg fik så arvet el del penge fra deres hus.
Men her sidste år fik jeg et brev fra Danske Bank om at en konto som tilhørte min mor & far var gjort op og at de ville sende mig en check på ca. 20000 kr, jeg modtog checken sidste år, mit spørgsmål er skal jeg skrive det på min selvangivelse og evt. hvor skal det stå. ?

Hilsen

Erik

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-03-03 23:48

Banken registrerer jo alt på personnummeret, så det skulle da undre mig en del hvis ikke det er indberettet til myndighederne. Jeg syntes da helt klart at du skulle tage telefonen og ringe op kommunen (skat) og spørge til det. Du kunne jo risikere at komme i klemme, og modsat så kommer de sjældent tilbage med en check

Kommentar
Fra : preband

Dato : 02-04-03 16:00

Jeg mener helt klart, at beløbet er indgået i boopgørelsen da dine forældre døde og at der dermed er taget hensyn til den boafgift der i givet fald skulle betales. Dette bør de dog vide på den kommunale skatteforvaltning sammenholdt med de papirer du selv har fra boopgørelsen.

Kommentar
Fra : caver30

Dato : 03-04-03 08:09

Kommune bør have oplysningerne om dine forældres indestående i banker m.m. - især i en alm. dansk bank, og derfor er beløbet på kontoen i Danske Bank en del af den boopgørelse der er udarbejdet. Så der er betalt det i boafgift der nu skal. At banken ikke har fået udbetalt dig beløbet betyder ikke at beløbet ikke har indgået i dine forældres boopgørelse.

Du skal IKKE selvangive beløbet, det vil give en helt urimelig beskatning af beløbet.

Hvis du vil foretage dig noget, så skal kan du finde papirene fra du i sin tid har fået fra kommune. Du kan også ringe til kommune (skatteafd.) og høre. Men du behøve ikke at foretage dig noget andet end at nyde at du har fået nogle ekstra penge.

Hvis vi antager at pengene ikke indgå i dine forældres boopgørelse - hvilket er meget usansynligt, men så vil jeg mener at når der er gået mere end 3 år, så kan kommunen ikke komme og ændre dine forældres boopgørelse, med mindre at der er tale om at du har tilbageholdt oplysninger om dine forældres formueoplysninger. Så også derfor bør du bare nyde at du er blevet lidt rigere.

Kommentar
Fra : please

Dato : 19-03-04 06:29

Selvfølgelig skal du indberette det til skattemyndighederne, andet vil jo være snyd
mvh
Finnegon

Kommentar
Fra : egat

Dato : 30-01-05 18:56

Du skal da selfølgelig læne dig tilbage og nyde at du har fået 20,000 kr. Jeg tror at der er betalt Arveafgift ved bo opgørelsen. Jeg tror ikke der kommer nogen skattesmæk 3 år efter .

HILSEN Egat.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 09-08-05 22:32

tillykke med pengene.de må være med i boopgørelsen.

Kommentar
Fra : egat

Dato : 10-08-05 08:29

du skal bare nyde pengene og glæde dig over 20,000 kr

HILSEN Egat

Kommentar
Fra : egat

Dato : 10-08-05 08:30

du skal bare nyde pengene og glæde dig over 20,000 kr

HILSEN Egat

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 24-02-06 10:11

håber at du har nydt de 20.000kr. og fået nøget ud af dem.
hilsen herluf