/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Skulderskade
Fra : npt
Vist : 1414 gange
220 point
Dato : 19-03-03 13:51

Jeg har ingen puls i venstre arm, når jeg løfter den over skulderhøjde.
Skaden er op stået i fiskeindustrien for ca. 20 år siden.
Jeg er pt. i gang med undersøgelser på Neu.kir.amb.. De mener at en
blodåre evt. er i klemme. Enten ved halsmuskulaturen eller skulderleddet.
Ingen cst-scanninger har endnu påvist disse.
Armen er meget lidt funktionel.
Er der noget jeg selv kan gøre?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-03-03 14:12

hvis det skulle være en blodåre som sidder i klemme kan du så ikke få det masseret fri hos en massør eller kiropraktor

Har du prøvet at besøge en massør.?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-03-03 14:53

Hej npt - med mindre der kommer en læge eller anden kyndig person herind, hvilket jeg næppe tror - kan du så ikke få råd der hvor du går til undersøgelser netop nu ?!?

De må da kunne svare på det, de har da ekspertisen.
- og kan vel osse af-eller bekræfte et forslag om hvorvidt en massør vil hjælpe.

- men hvis det er alternativ behandling du tænkte på - tror jeg ikke lige jeg kan komme på noget, der skulle kunne afhjælpe et sådant problem.

Men som sagt - der hvor du er i behandling må de da kunne fortælle hvad du evt. selv kan gøre.

Hilsen Fnoller/ Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-03 14:55

Det eneste du får fikset ved en kiropraktor en antagelig tegnedrengen. Almindeligvis vil man opdage at kiropraktoren er ufattelig hurtig til udskrivning af "10-turs kort" og du får lige en tid på næste torsdag. Nu har jeg selv pga rygskade rendt lidt rundt i systemet. Jeg har haft glæde af besøg hos en såkaldt manuel mediciner. For nu ikke du får billeder af heksedoktorer osv, er manden rigtig og "udlært" læge, men havde specialiseret sig i ryg og skulderproblemer. Det dejlige ved manden er, at kan han ikke hjælpe, siger han fra. En af min mors veninder, der iøvrigt er sygeplejerske, kan kun tale godt om ham. Ligeledes omtalte det rygcenter der senere behandlede mig gutten med stor respekt. Manden hedder Lætgaard 75 61 13 75

Det undrer mig at de ikke kan se noget på CAT-scanningen, der kan de sgu da se ti gange så meget som på røngten.

For nu lige at ryge helt ud i hampen, havde de en klog mand der arbejdede som reparatør på Cheminova. Han kunne heale de mest utrolige ting?!?!???!? Hvad han hedder??????.....men han havde værksted under P1 anlægget.

Hvis du vil forsøge dig med træning af en eller anden slags, skal du nok snakke med en fysioterapeut.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-03 14:57

........og læs lige fnollerpigens - hun har temmelig meget ret. Spørg der hvor de behandler (men de forsøger aldrig alternative ting).

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-03-03 15:01

Nej det er ikke der de anbefaler alternativ behandling

og der er en skov af muligheder indenfor alternativ, MEN hvorvidt det hjælper - hmmm det er jo så spørgsmålet - det går nok mest udover pengepungen - sikke vi supplerer hinanden her 3773

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-03 15:10

Ja ikke.

Nu bryder jeg mig ikke om læger, var for 5 år siden nødt til at forsøge mig med Lætgaard. Jeg stoler nemlig slet ikke på kiropraktorer, men det er en anden historie. Lætgaard afhjalp mine rygsmerter og sendte mig hjem med et rygtræningsprogram, hvilket holdt skidtet i ave. Skæbnen ville dog at senere fik jeg en regulær discusprolaps, en af de rigtig gode hvor skidtet simpelthen bristede. Der fik jeg faktisk smerterne lindret hos en heksedoktor - kun dem i ryggen, benene gjorde lige ondt, så et eller andet kan de. Medpatienterne fra rygholdet dengang kunne da også fortælle om smertelindring vha healing, såehhhh hvad skal man tro på. Iøvrigt kostede heksedoktoren fra dengang stort set intet. Og hvis jeg husker rigtigt - den kloge mand på Cheminova slet intet (0kr).

Noget andet alternativt jeg ved duer til en masse er: Zoneterapi. Om det hjælper her?!?!?!?

....og det satans er, at der findes en helvedes masse charlatan'er.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-03-03 15:22

Ja, det er nok mange "kvaksalvere" imellem - og npt, uanset hvad du vælger at gøre - er det jo så osse et spørgsmål om økonomi- jeg tror ikke zoneterapi vil skade på det, måske du er heldig at det virker.

Jeg kan så kun stadig sige : spørg dem derude .... hvad de har at "tilbyde" - forslag osv - og ellers derfra prøve dig frem med zoneterapi, healing, massage i de former det nu findes ........ måske akupunktur ?

læs lidt om alternativ behandling her :
http://www.djh.dk/multimediespecialet/2001f/tema/alternativ/pages/fupFakta.HTM

Fnoller

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 19-03-03 16:56

Kære npt

Selvom jeg er læge er jeg også meget åben overfor såkaldt alternativ terapi. Det du beskriver ville jeg dog mene du i første omgang skal få behandlet der hvor du er på neurokir.

Imidlertid får din oplysning om fiskeindustrien mig til at overveje om der også ligger en arbejdsskade bag, har du snurren i fingrene? betjente du dengang vibrerende maskinel? I så fald kan det være du også kunne have glæde af at besøge en arbejdsmedicinsk klinik. Din egen læge eller neurokir ville kunne henvise dig dertil. Du skriver ikke så meget om hvad den manglende funktion præcis er men hvis du har smerter vil akupunktur muligvis kunne hjælpe. Jeg tror ikke hverken manuel medicin eller kiropraktik ville hjælpe i dette tilfælde selvom jeg selv har haft glæde af det i andre sammenhænge.
Håber du får det bedre.
Dr.Mark

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 19-03-03 17:04

.:Damn:. - der kommer sgu læger herinde - sorry

måske du så Dr. Mark kan svare på hvad "springknogler" er - har ledt på nettet og aldrig fundet noget om det - min læge siger jeg har disse springknogler og kaldte det osse noget andet, som jeg jo selvfølgelig ikke kan huske.....

- undskyld jeg lige bruger dit indlæg til det npt

Fnoller

Kommentar
Fra : npt

Dato : 19-03-03 18:24

Hej Dr.Mark
Jeg kan se at du er på sporet. Det var netop Arbejdsmedicinsk klinik som satte gang i undersøgelserne. Først gennem otop.kir.amb, så neu.kir.amb, scanning m.v..
Jeg kan ikke anvende armen i mere end to sek. den syrer til. Jeg kan ikke finde nogen naturlig hvilestilling. Blodtilførslen bliver blokeret. Jeg taber nemt ting. Kan ikke fastholde noget. Kan ikke løfte eller bære i over længere afstande.
I forbindelse med vejrskift oplever jeg smerter.

Kommentar
Fra : RadialisJobmassage

Dato : 06-04-03 23:06

Hej npt.
Jeg er massør og samarbejder bredt over faggrænser, både med læger, fysioterapeuter, kiropraktorer og mere alternative behandlere. Jeg vil foreslå at du tager kontakt til en bsds-terapeut http://www.body-sds.com
Jeg er ikke selv uddannet bsds-terapeut, men jeg er overbevist om at de kan hjælpe. De hjalp Indurain til at vinde den prikkede bjergtrøje på trods af at han havde brækket ryggen ganske kort tid inden, så jeg betvivler ikke deres evner!
Venlig hilsen
Aleta Hansen, Radialis Jobmassage

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 13-05-03 01:40

Hej npt mm
Jeg kan kun give 3773 ret i at det eneste en kiopragter kan fikse er ens pung,jeghart lige betalt 4500kr uden resultat
Jeg har smerter i den venstre arm,når jeg spiller eks batminton,men smerten går væk hvis jeg er lidt langsom til at samle bolden op,når jeg sykler starter smerten nogle gange i albueled eller håndled og det kan også starte i skulderen og trække helt om i den store rykmuskel og smerten er som en gang jeg havde brækket armen, nærmest en isnende smerte.hvis jeg eksempelvis går kommer smerten efter ca 100meter og hvis jeg står stille i ca 1/2 minut med hængende arm,går det væk. Smerten kommer kun i vendtre arm selvom jeg holder armen i ro når jeg går kommer det aligevel.
Jeg bruger jo højre hånd når jeg spiller batminton, så det er ikke smerter derfra.Jeg har ingen problemer med hjerte eller lunger eller kredsløb.Jeg håber der er en der har en god grund til hvorfor det gør ondt i min arm,og jeg har også fået albuen røngenfotograferet uden de kunne se noget
VH KNUDBJARNE

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-07-03 08:43

Der er også meget dygtige kiropraktorer, Ligesom der er bygtige mennesker inden for andre alternative terapier. Mange læger er ikke opmærksomme på hvor vigtigt det er at knoglerne sider ordentligt og præcist i forhold til hinanden, og gør intethvis der f.eks. er flækkede og forskubbede knogler i ansigtet efter styrt på cykel. Det er smertefuldt, men degør ikke så meget.

Ved flere af de indlæg jeg har læst her, og ikke mindst det der startede siden, vil jeg sende både til mensendik gymnastik (ikke helt sikker på stavemåden), hvor du lærer at bruge de enkelte muskler helt rigtigt. Og så vil jeg også sendesende dig til kranio sakral terapi (stavningen?!), hvor det handler om at få gang i spiralvæsken m.m. En dygtig kiropraktor eller nassør vil kunne finde ud af, om rygsøjlen ligger som perler på en snor, ogfinde ud af hvordan halsmuskler og skulderledhar det.

Du bør også se efter om du skal til at lære at kunne modtage hjælp. Venstre side har at gøre med at modtage ting penge osv. Armene har med komunikation på et meget fysisk plan at gøre. Du kan derfor også nemt have problemer med øre, hals og tænder, da deer væsentlige faktorer i din komunikation. Her kan du have småproblemer der generer dig, uden de altid er særligt målbarefordet tradionelle system, og hvor de ikke kan hjælpe.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk, hvis jeg skal kikke på mere følsomme detaljer.

Kommentar
Fra : CMASLasse

Dato : 05-11-03 11:46

Prøv Kranio Sakral terapi...

Læs om det på www.trine-rosenberg.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 11:51

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-12-03 14:05

Har du prøvet alle mulighederne? Er der noget der har givet resultater, godt som skidt? Hvordan går det med de lægelige tests? Er der ventetid? De resultatter du mærker, kan vi andre bruge til at hjælpe dig videre med. Har du ikke brug for mere hjælp, så luk spørgsmålet.