/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
store pupiller
Fra : KennethD01
Vist : 4214 gange
50 point
Dato : 26-10-08 19:43

jeg ved ikke om jeg er under den rigtige kategori..... en jeg vil høre o der er nogen der kender en måde eller et midel der kan gøre en pupiller mindre........

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 19:48

Med øjendråber, tag en snak med apoteket i morgen. Måske skal det være på recept.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 26-10-08 19:56

du skule vel ikke vide hvilke øjndråber.......

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-10-08 20:06

Er det fordi du er på speed, så ingen skal se at du er på stoffer?
alimak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 20:07

Hvorfor vil du vide det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 20:12

Ha ha - jeg tænkte også noget i den retning.

Jeg blev en gang stoppet midt om natten, og den rare betjent startede med at lyse direkte ind i mine øjne, så jeg næsten ikke kunne se.
Nå men han forklarede bagefter, at det var for at se om mine pupiller trak sig sammen, og det ville de ikke have gjort i en "koger"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-10-08 20:21

Granner01
For det kommer an på hvad slags stoffer man tager så er det forskellige øjedråber.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 26-10-08 21:29

ta,en overdosis så er du fri for det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 21:40

Alimak

Det var Kenneth jeg spurgte, han har jo en grund til at stille spørgsmålet her på Kandu.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-10-08 22:24

Ok . misforstod.

alimak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-08 22:56

Jeg tror ikke på du kan købe øjendråber til at gøre pupillerne mindre..Der findes øjendråber til at gøre den størrer i forbindelse med øjenundersøgelse, jeg kan ikke se logikken i at der skulle findes dråber til at gøre dem mindre

Stærkt lys kan gøre dem mindre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-08 23:07

Få Dig et par glasøjne...

Det "omvendte", at få store pupiller, var meget anvendt i selskabslivet helt op i tresserne for at score, til det brugte man BellaDonna, et middel udtrukket af en plante, men det har været forbudt at bruge i mange år.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deadly_nightshade

Godkendelse af svar
Fra : KennethD01

Dato : 05-11-08 02:40

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : IngeLarsen

Dato : 09-04-09 19:05

Hej KennethD01,

Når jeg får store pupiller er det typisk i situationer hvor jeg er stresset. Det tager noget tid før det går væk igen. En ting der hjælper mig er meditation (åndedrætsøvelser) og sauna. Sanunaen får mig helt ned i gear og mine pupiller bliver mindre.

Øjendråberne får dine blodårer til at trække sig sammen, hvilket er årsagen til at deres effekt også er at du får hvidere øjne. Det uheldige er så at denne sammentrækkende effekt ikke kun begrænser sig til øjenene, men kan påvirke dine arterier andre steder i øjen-regionen også.