/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP problem med at læse fra CD
Fra : pece
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 19-03-03 10:51

Hej.

Jeg har anskaffet mig en en sprit ny pc der kører Windows XP. Så gik jeg glad og fro i gang med at lave en cd med en masse mapper og filer på min gamle pc der kører Win 98. Blandt andet vil jeg gerne have gamle mails og adressebog fra min gamle Outlook Express med over på den nye.

Nu sker der det mærkelige at når jeg sætter cd'en i den nye pc så ser det ud som om nogen af mapperne er ganske tomme - blandt andet mappen 'Outlook Express' men også f.eks. en mappe hvor jeg har en del mp3-filer i. I Stifinder står der ved disse mapper ikke noget '+' ud for og hvis jeg trykker på 'egenskaber' kommer der heller ikke noget frem. De filer og mapper jeg trods alt kan se, ser også ud til at være ok og læsbare på den nye.

Jeg havde først brændt på en CD-rw med produktet PacketCD som findes på den gamle men ikke på den nye. Efterfølgende har jeg prøvet at lave en alm. CD og herefter kørt 'finalize' på den. Resultatet er nøjagtig det samme.

CD'erne har jeg haft med på arbejde hvor jeg kører windows 2000 - her ser alle filer og mapper korrekte ud.

Jeg har sågar afinstalleret min virus-scanner på den nye i et fortvivlet forsøg på at få filerne frem. Uden resultat.

Kan der mon være et eller andet i XP-opsætningen der gør at visse filtyper ikke vises og at den så lader som om hele mapper er tomme? Jeg er en novice hvad XP angår - men kan dårligt klare mig uden at få en del filer med over fra den gamle til nye pc.

Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-03-03 10:56

Hej Flemming
Prøv
Gå ind i dit kontrolpanel
Klik på mappeinstillinger
Klik på fanen vis
Sørg for at den der hedder vis skjulte filer og mapper
Er markeret
MVH Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-03-03 15:04

Det er rigtigt, hvad Flemming anbefaler, men det er en god ide at gå endnu videre og fjerne fluebenet i skjul beskyttede operativsystemfiler, og fjern flueben i skjul filtypenavne for kendte filtyper!

Kommentar
Fra : pece

Dato : 19-03-03 23:30

Hej igen.

Tak til de 2 gode mennesker der har forsøgt at hjælpe mig, men det fungerede altså ikke med blot at aktivere og de- ditto diverse opsætninger om at se eller ikke se visse filer.

Nej, og jeg har ikke så meget tid til diverse øvelser, så jeg har altså prøvet at 1) pakke en mappe ind i en zip-fil og 2) brænde den og 3) høvle den op på den nye harddisk på den nye pc og så kan jeg åbenbart godt snuppe filerne derfra.

Men jeg sidder tilbage med en mistanke til XP, må jeg indrømme - altså: jeg kan læse cd'en på min gamle '98er og jeg kan smække den ind i to vilkårlige maskiner på mit arbejde (Win2000)) og alle læser filstrukturen og efterfølgende filerne, når jeg går ned i hierakiet.

Men ikke denne herhjemme. Nu klamprer jeg mig at zip'e filerne 1 by 1 , men det er fandens til arbejde når man har en hel masse filer der skal med over.

Men hvad kan man snart stole på nu om dage?

Flemming