/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startproblemer
Fra : hsj18
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 18-03-03 21:26

Hej
Min søn har en Yamaha Sting til markræs. Det kan ikke starte nu efter at have stået stille i ca. 4 mdr.
Der kommer gnist fra tændrør, der er komp., Karb. adskildt og renset, nyt benzin.
Min søn ville blive meget glad for lidt hjælp.
Hj

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 18-03-03 21:31

i er sikre på at der kommer benzin igennem..?

I kunne prøve med noget karboratorsprit.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-03-03 21:31

lyder mærkeligt, men fordi der er synlig gnist på tændrøret er det ikke sikkert at det virker, det kan godt være du kan se den gniste, men den ikke kan gniste nok til at antænde....

men ellers er det MEGET normalt at knalerter ikke gider at starte efter lang pause, ex. jeg havde en suzuki ap50 somhavde stået i 3 måneder, og så skulle jeg starte den, og først efter ca. 50 jog på kick starteren begyndte den overhovedet at reagere....

så jog til, og gi evt. kaburatoren en "snaps".. ellers er en lille smule æter måske en løsning....

Kommentar
Fra : scania

Dato : 09-10-03 22:04

Hi there.

Jeg har suzuki. Med et problem der ligner, Det viste sig at de var pakdåsen til krumtappen, Bag variomatic, Der var skudt ud, Så kan den ikke lave vacum nok. Prøv at demontere sideskjoldet, Er der oile og benzin i bunden er det pakdåsen.

mvh
johnny

Kommentar
Fra : steven_2650_hvidovre

Dato : 06-07-05 22:30

hey...

jeg ved at man kan købe en væske på spray flaske, man sprøjter ind i indsugningen... og det skulle efter anvisningen starte en gammel motor... har ikke selv prøvet det. men tror det virker.. for der står meget brandfarligt... så vis i kan skaffe det... så prøv det...

hilsen Steven