/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
???
Fra : lille-ciller00
Vist : 657 gange
11 point
Dato : 24-10-08 21:55

hej jeg er en pige på 13 og jeg elsker og læse. så jeg ville spørger om der er nogle der vil anbefale nogle gode bøger jeg kan godt lide virkelighedens verden og bøger om problemmer om piger drenge kærlighed også vider ??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-10-08 22:00

Jeg har på fornemmeren at vores lille-ciller00 er lig med whitelist ???

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 22:03

hvad er det??

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 24-10-08 22:04

Mere hvad hulen sådan noget laver i "bogholderi", men vi kan da altid anbefale virksomhedsøkonom for begyndere.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 22:05

ups jeg kom til at trykke forkert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-08 22:06

En klassiker - Telefonbogen.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 22:07

telefon bogen???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-10-08 22:09

efter kl 22 er det forbudt for børn her.
smut over på arto

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 22:11

okkaq rolig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 22:32

Du kan også læse INTERNETTET - så går tiden til du skal pensioneres....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-10-08 22:39

Start med at læse din egen dåbsattest.

Kl. 16:20 var du 14 år !!!!

http://www.kandu.dk/spg127810.aspx

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 21 point
Dato : 24-10-08 22:52

Hej igen lille-criller

Alle kan komme til at stille sit sprøgsmål under en forkert kategori, meen gør alle den tjeneste at du i din overskrift, gør lidt mere klart hvad dit spørgsmål går ud på.

At jeg skriver dette, er fordi senere kan det være andre har samme spørgsmål og gerne vil lede efter et svar, men det er svært at søge på en overskrift, som dem du kommer med.

Der er mange gode bøger i serien - virkelighedens verden -jeg har selv lige læst et par stykker. Forbyttet/D's historie/kan man dø så ung.... men der er mange andre spændende bøger for dig.

Du kan på dit bibliotek spørge efter ungdomsbøger, og bibliotekaren kan hjælpe dig på vej. Mange læser Harry Potter, men det er der ikke meget virkelig hed i

Da jeg var på din alder, læste jeg bl.a. Jacob Bech Nygaard - Guds blinde øje og Du blev træl, men om det er noget for dig, er svært at svare på??

Her har en anden 14 årig anmeldt og omtalt bogen

Bog anmeldt af Helle Hattel, 14 år

J. Bech Nygaard: Guds blinde øje & Du blev træl
I J. Bech Nygaards bøger Guds blinde øje og Du blev træl, følger man den forældreløse børnehjemspige Anne, igennem hårdt og næsten kærlighedsløst liv.
GUDS BLINDE ØJE: Begge Annes forældre dør, den kolde vinter nat hun bliver født, så sognepræsten bestemmer at hun skal sendes på pigebørnehjemmet Ravnsborg. Der lever hun under den strenge plejermor Frøken Edelburgs, strenge straffe og principper. Ofte synes Anne og hendes bedste vendinde Visse, at livet på Ravnsborg er hårdt, men de beklager sig aldrig, for de lever i konstandt angst for Frøken Edelburgs birkeris, som hun fliggtigt bruger mod "uartige piger".
Når Ravnsborgpigerne som 14-årige er konfirmeret, bliver de sendt ud at tjene på omegnens gårde. Anne og Visse kommer ud hos et kærligt gårdmandsægtepar , hvor de oplever et rigtigt hjem, ikke bare et børnehjem, og gårdmandsfruen bliver en slags mor for dem.
DU BLEV TRÆL: Anne bliver håbløst forelsket i den unge, ukærlige og egoistiske lærerstuderende Ditlev Hammer. Anne bliver ved et uheld gravid, og gifter sig derfor med ham. Ditlev Hammer tyraniserer og ødelægger hende. Anne er altid bange hans svingende humør der ofte går ud over hende, til sidst er det kun kærligheden til børnene der afholder hende fra at gå fra ham.
Jeg synes det er to utrolig gode bøger. De fænger lige med det samme. J. Bech Nygaard forstår virkelig at gøre situationerne virkelige for én. Bøgerne er sørgelige og meget spændende.

http://boernebiblioteket.fredhumbib.dk/laesvind_laes.php?laaner_anmeldPage=1&PHPSESSID=c75823b840cc936f87fd16a2f93799a6

Rigtig god læselyst

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 22:59

hvorfor skal jeg læse min dåbsattest.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-08 23:03

Det er bare for sjov..... i et af dine spørgsmål skriver du at du er 14 år og i denne at du er 13 år

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 23:05

det var en felj er 13

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-08 23:07

Skidt pyt

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 23:11

du er rigtig god til at give råd!!! taak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-10-08 02:31

Citat
hej jeg er en pige på 14 og jeg vil gerne være politi mand eller advokat men hvad få nogle kakter skal jeg have få at nå mit mål
http://www.kandu.dk/Spg127810.aspx

Som Falkeøje Ans allerede har set

Citat
hej jeg er en pige på 13 og jeg elsker og læse
http://www.kandu.dk/spg127829.aspx

Selv om Nordsted er overbærende, fordi hun er så rar, så er jeg det ikke. Du skal ikke bilde mig ind, at du ikke ved hvor gammel du er. Du er en platugle, det har jeg gennemskuet. Håber du hygger dig med det pattebarns ævl. Spar din tid her og få lært at stave i stedet for. Det er du bedre tjent med og vi andre er fri for dit pjat

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 25-10-08 10:25

Sider her og bruger tid på at åbne emner der har med bogholderi at gøre ogender nu med sådan en gang pjat fra lille-ciller00.
Find dog et andet sted at lege, kan foreslå den første bedste sandkasse du møder.