/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
advokat eller politi
Fra : lille-ciller00
Vist : 792 gange
10 point
Dato : 24-10-08 16:20

hej jeg er en pige på 14 og jeg vil gerne være politi mand eller advokat men hvad få nogle kakter skal jeg have få at nå mit mål

også før jeg kan blive advokat skal jeg så ikk først have en anden udandelse og vis hva få en

p.s jeg har kigget på en masse sider og jeg kan ikk finde det. så vis der er nogle der ved det eller tror ca så skriv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-08 16:27

lille-ciller, jeg syntes det vil være en rigtig gode ide, at du får talt med en erhvervsvejleder, har i ikke sådan en på skolen, så prøv at bestille en tid hos ham/hende.... erhvervsvejlederen er der for det samme

Jeg syntes også det vil være en god ide, at få prøvet noget af det af, f.eks kan du i din vinterferie, spørge en advokat om du må komme i nogle dage... det gjorde min datter, og hun fandt ud af, at det ikke var lige det hun havde troet

Har i ikke også erhvervspraktik i skolen??

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 16:32

det ved jeg ikk je er næsten lige startet på en ny skole m men jeg ved vi har en undervisnings et eller andet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 16:33

Ikke for at gøre dig ked af det ciller, men uanset om du skal være advokat eller politibetjent ,så skal din stavning være meget meget bedre

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 16:35

jamen tak da

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 16:38

Jeg sad lige og så noget andet du har skrevet. Jeg tror ikke du vil få svært ved at blive bedre til stavning. Du kan jo godt, men det ser ud som om det går lige lovlig hurtigt og at du sjusker lidt

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 16:42

det er fordi jeg prøver og blive god til at skrive hurtig på computer

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 24-10-08 16:45

Hvis du gerne vil lære blindskift, så prøv at kikke her

http://www.oleviolin.com/boerneprogrammer/Skrivemaskinen/Skrivemaskinen.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-10-08 16:58

Okayyyy Jamen det er da også fint, men det skal jo være uden slåfejl og stavefejl når du har lært det.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 17:06

tak

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 17:14

tak få de gode svar

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-08 17:24

Hey... Hvilken klasse går du i?

Du skal jo først tage 9. klasses afgangsprøve. Og så skal du i gymnasiet. og derefter skal du uddannes i 5 år på universitetet til jurist. Og derefter skal du videreuddannes i 3 år før du er advokat.

Så fra du har taget din studentereksamen til du er advokat går der 8 år, hvis alt går vel...

Denne side kan være rigtig god når du leder efter en uddannelse..:

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 24-10-08 17:36

jeg går i 7 der er lang tid til men det er sjovt og under søge men hvad går det der jurist ud på??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-08 17:45

Prøv at indtaste ordet Jurist i søgefeltet på den side jeg henviste til. Søgefeltet sidder oppe til højre.

--Så får du en side, der handler om, hvordan man bliver jurist, hvad en jurist laver, og hvad man kan videreuddanne sig til.

Klik på "uddannelse" i den røde firkant og klik derefter på "jura".

Der står osse om politibetjent..