/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs overførsel af UHF/VHF
Fra : lham
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 22-10-08 06:30

Vil gerne undgå skæmmende antenneanlæg på grundens bygning 2 og har ikke mulighed for kabelnedgravning. Kan man få en dims der sender skorstensantennesignalet fra bygning nr 1-s VHF og UHF ( samlet til et 75 ohm coax kabel med filterkasse ) til bygning 2. Sådan noget som små stueantenner i bygning 2 dur ikke da vi befinder og et sted med meget lav signalstyrke

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 22-10-08 08:25

Er det sådan noget her du søger:

http://www.av-cables.dk/traadloes_lyd_video/traadloes_video_220_da/

Skal du have 2 parabol antenner samt prof udstyr, så koster det. Dette er et billigt anlæg.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 22-10-08 08:25

Teknisk kan det forholdsvis let laves.
Men du må ikke sende på de frekvenser uden licens. Den får du ikke til det formål.

Hvis du har god teknisk indsigt kunne du måske finde ud af at sætte en gog højnivau antenneforstæker på dit anlæg, lade den føde en longyagy rettet mod din sidebygning. Der sætter du en modsvarende og en almindelig forstærker.

Hvis mine ord er volapyk for dig , har du ikke indsigten.

Der er sikkert en flok som svarer dig om hvor du får en videooverføringsdims, men det har ikke noget med sagen at gøre.

Du kan i stedet på den lille bygning sætte en forstærker rundspreder og en digitaltuner på hver af fjernsynene. Det varer alligevel ikke så længe inden dit gamle system er forældet .

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-10-08 10:53

Transor
Jeg har noget forstand på elektronik men ikke HF og kender ikke de begreber du omtaler , men du har fat i hvad jeg søger.
Da jeg ikke har sendelicens og efter dig åbenbart heller ikke må bruge en sådan til mit formål-så vil det vel være noget ulovligt jeg foretager mig ?

Den RF løsning du foreslår er det noget man kan købe som "plug and se" evt hvor og hvad koster det?

Signalet deroppe( fritidsbilig ) er så lavt at alm dVBT antenne har svært ved det derfor ville det være rart med lidt mere knald på fra RF løsningen som så vel også kan bruges som input til digitalboxene til diverse tunerindholdende apparater
Har du et link til den der digitale rundspreder-lyder interresandt, men ærgeligt der skal bruges 1stk digitalbox pr "tunerapparat"
RF løsningen ville jo betyde at jeg kunne slutte en A2B multibox til som jeg har herhjemme -det fungerer perfekt også i 2010-håber jeg

Hugobørge
Trådløs video har jeg forsøgt kvaliteten ikke for god ,men kan jo ikke bruges da man så er pisket til at se samme programmer i bygning 2 som 1

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 06-01-09 07:24

Tak for svaret transor.
Der er nok ikke nogen vej udenom DAB -T /C antennesystem -forstærker og MPEG2 og MPEG 4 kompatibel extern tuner