/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Valg af plast matriale
Fra : MonieJacobsen
Vist : 899 gange
200 point
Dato : 20-10-08 18:12

Er der nogen her, der kan hjælpe mig, med nedstående?

Med en aluminiumsplade (Flange) på 100x100mm og en tykkelse på 11mm - skal jeg havde erstatet med en flange i samme størrelse, men nu i en plast art, der har næsten samme stivhed som aluminium. Og som minimum skal kunne tåle 150 Grader.

Se her, det er midt førset valg, men jeg er ikke sikker på om midt valg er rigtigt.
Har duet bedere valg?
Se her:
PPSU 1000 (sort):
http://www.vink.dk/PRODUKTER/Industri/Produkter/PEI,_PSU_og_PPSU-1.aspx

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 20-10-08 18:21

Det som jeg kan læse mig frem til, kan pladen tåle op til 180 grader C. Så kan du godt bruge det. Må jeg spørge,hva skal det bruges til?

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 20-10-08 18:45

Til bowlingnæ

Jeg er ved, som privat, at lave en cirkulationspumpe til mid solfanger-anlæg.
Er plade meget stiv? Kan den ikke vrides på hjørnerne?
Og/eller har den en stivhed som alminimum?

Med venlig hilsen
Monie

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 20-10-08 19:13

Til Monie. Jeg har kun svaret ud fra det link du havde.

Der stod at det er godt til pumper, men ok det kommer vel også an på,hvor kraftig pumpen er.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Ellers må jeg sige respekt til dig, du tænker lige som jeg på miljøet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-08 19:58

Polysulfonerne er kendt for deres gode termiske stabilitet.

stivhed er også et spørgsmål om mekanisk udformning . Ribber hjælper gevaldigt.

Men der er jo andre parametre du også skal tage hensyn til. Herunder formstabilitet i længden, også kaldet viskusitet. Der er plast væsentlig forskellig fra metallerne.

Accepteret svar
Fra : kribba

Modtaget 200 point
Dato : 21-10-08 09:20

Hej Monie

må desværre skuffe dig ved at din løsning med pps (fortron GF) ikke er en mulighed. Du kan ikke få den i pladeform da det er en glasfyldt (GF). og er svær at produktsere i den godstykkelse, da jeg går ud fra at det ikke er din plan at smide 300.000 i et værktøj som kunne klare denne opgave, må du bruge et andet,,,

Jeg ville forslå det næmeste en ppHD (polypropylene high density) plade, da der er mange af dem og koster ikke noget særligt, den fås også med brandhæmmer i.

som 2 valg ville jeg forslå en pc-abs bayblend (polycarbonat-acryl nitrile butadiene styrene) da den som du søger er meget hård pga. at den indeholder pc, det ville klart være det bedste at bruge pc-abs, men er lidt dyre, pc-abs bayblend kan heller ikke brænde, og har smelte index ved 240-260 C

hilsen plastmageren kribba

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 21-10-08 09:36

Tak for svaret kribba.
Rigtig mange tak for hjælpen.
Dette var en meget stor hjælp

Med venlih hilsen
Monie

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 21-10-08 09:40

Til kribba
Jeg glemte noget i min jublen for, at havdefundet det rigtigt matriale, at jeg helt glemte hvor det kunne købes. Kan du give mig et Web-link. For matrialet:pc-abs bayblend (polycarbonat-acryl nitrile butadiene styrene).

Med venlig hilsen
Monie