/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hjælp
Fra : lille-ciller00
Vist : 562 gange
51 point
Dato : 19-10-08 12:21

hejj´jeg vil gerne have 4 fisk og det skal ikke ens men hvad kan svømme sammen og hvor stor skal buret været og hvad få nogle planter og mad og alt det der.

p.s håber i vil hjælpe mig så jeg ikke kommer til og gøre noget forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-08 12:36

Snak med akvarieforretningen.....
Der er masser af fisk der kan svømme sammen uden problemer...

PS...

Hvis du lægger fiskene i bur, dør de hurtigt....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-08 13:12

REFI

Hvis du lægger fiskene i bur, dør de hurtigt....

Vi er helt enige ....

For det hedder da nu et akvarium.

95 % af alle fisk kan gå sammen uden problemer - neon - molly - zebra - guppy o.s.v.

Men her er et link som kan bruges af både børn og voksne...

Her står en masse om de ting som du har brug for at vide...

http://www.heste-og-andre-dyr.dk/kategori_artikler.php?kategoriid=5

Og med hensyn til især planter er det meget svært at råde ... da nogle bare vokser ... mens andre hurtigt rådner væk ... eller bliver brune og grimme... så her er der snart kun at prøve sig frem ... men handler du et ordentligt sted vil de også kunne rådgive dig om de mest hårdfører planter.

Men vigtigst af alt ... lært af egen bitter erfaring.

Køb alt udstyret og planter ... sæt det hele op som du ønsker det skal se ud ... tænd pumpe og lys ... og så vent en uge med at komme fisk i ... da vandet lige skal "klargøre sig selv" - og når vandet skal udskiftes - tag max. halvdelen op og fyld efter .... hver gang.

Det var så mine bedste råd.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-10-08 15:23

Kun 4 fisk, det bør slet ikke være 4 forskellige, men enten 4 af samme slags eller to par.

Men du skal jo først ha' et akvarium...en god startstørrelse er sådan et på omkring 50 liter.

man kan nogen steder i dyrehandler/akvarieforretninger købe sådan et startsæt hvor der er akvarie, lysarmatur, pumpe og filter o.s.v.

Når du så har anskaffet det, så skal det først indrettes med grus/sand i bunden (kan også købes i akvariebutikken) , og der skal planter i.
Pumpe og filter skal kobles til så vandet renses og luftes.

Når så akvariet er færdigindrettet, skal det stå og passe sig selv i et stykke tid.....helst ca. 14 dage inden der puttes fisk deri.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 19-10-08 16:09

hehe viste godt den skulle være et akvarium kom til at skrive forkert men tak få hjælpen

Accepteret svar
Fra : vedikkealt

Modtaget 51 point
Dato : 19-10-08 16:14

Hej lille-ciller00

Godt du tager det med et smil...

Lidt godmodige drillerier skal der jo være plads til...

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 20-10-08 12:19

Du kan også kigge på www.akvariesiden.dk der er en masse derinde som du kan studere, og har du spørgsmål så er der også mange der står parat med hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 20-10-08 14:48

Tak for svaret vedikkealt.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 20-10-08 15:02

hvordan svare jeg på anders spørgesmål

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-10-08 17:03

lille-ciller00

Tænker du på her i dit eget spørgsmål..???

Eller hvis du vil svare i andre spørgsmål på Kandu.

hilsen vedikkealt