/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
"låst" ekstern harddisk.
Fra : vedikkealt
Vist : 2026 gange
200 point
Dato : 19-10-08 11:47

Prøver at forklare.

Købte for længe siden en 500 GB Packard Bell ekstern harddisk.

Jeg selv har lagt 40 GB på den ... selv køre jeg Win XP Home.

Så har jeg lånt den ud til min datter ... som køre MAC ... og hendes styreprogram hedder Macintosh HD.

Min datter kan sagtens gå ind på den og se mine ting.

Problemet opstår når hun vil flytte noget til den eksterne harddisk..

Flere ting har været prøvet ... højreklik ... at trække over ... o.s.v.

Men den eksterne harddisk siger...

Emne kan ikke flyttes fordi at harddisken ikke kan ændres.

Hvad går der galt..??

Hilsen vedikkealt

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-08 11:58

- disken er åbenbart NTFS konverteret:

http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=12065433869875408

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-08 12:13

# Stouenberg

Har med stor interesse læst det du linkede til ... hvor Toke skriver....

2) du kan også vælge at installere drivere på din Mac, så den kan både læse og skrive på NTFS-formaterede diske.
Det du skal hente er MacFuse Core og NTFS-3g drivere.

Og ZiO skriver at han netop har brugt løsning nr. 2 uden problemer.

Så de 2 drivere må min datter så hente ... og se om det løser problemet ... også her.

hilsen vedikkealt

PS. Interessant bliver så om jeg også selv kan bruge den bagefter... eller

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-10-08 12:18

- det er jeg sikker på at du kan...

God søndag

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-10-08 12:30

# Stouenberg

TAK for beroligelsen

Og nu er min datter taget på bytur i det gode vejr - så hvornår hun får prøvet ved jeg ikke.

Og hvornår jeg selv får prøvet igen - ved jeg SLET IKKE..!!!!

Også God søndag til dig

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-10-08 22:16

Tak for svaret Stouenberg.

Det var lige hvad der skulle til

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-10-08 11:59

- velbekommen og god søndag...