/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
asp kontra html
Fra : kathy
Vist : 896 gange
200 point
Dato : 18-10-08 18:10

Jeg har lige fået at vide at asp. er mere søgemaskine 'tiltrækkende' end html. Passer det?
mvh
kathy

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 20-10-08 00:07

Hej
Jeg har på fornemmelsen, at der er tale om en misforståelse.

Grundlæggende handler det om relevans! Hvilke sider er mest relevante i en given søgning!

asp (active server pages) bliver brugt af mange af de store portaler med mange henvisninger og megen information, som fylder godt op i søgemaskinerne!

google har en relevansmetode, som baserer sig på bla hvor mange referencer der er til din side, hvor i verden du befinder dig og en masse andre ting (hvoraf nogle formentligt har kommercielle årsager)!

Du kan hjælpe søgemaskinerne lidt på vej ved at lægge metatags ind, fx

Kode
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta name="revisit-after" content="10 days">
<meta name="keywords" content="nøgleord,nøgleord,...">

Men det giver ikke sikkerhed for at du hopper op på første position.
Hvis din side indeholder det mest "relevante", så er det lige meget om den er i asp, php eller html!

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 20-10-08 17:49

Hej drpjotr

Det var også det jeg tænkte - altså det omkring misforståelsen og kontante fordele.
Baggrunden er, at jeg har lavet en hjemmeside i html til en, der har fået at vide - af en virksomhedskonsulent - at hans side ville rangere meget højere, hvis han fik en asp. løsning.

Jeg har ikke forstand på asp. løsningers fordele, men kan se at hostingen bliver væsentligt dyrere og det synes jeg ikke er fair, bare lige at lade folk betale for uden saglig dokumentation.
Siden jeg har lavet validerer godt og jeg har lagt alle de relevante søgeord ind.
Det skal lige nævnes, at virksomhedskonsulenten viste egen asp. side som dokumentation for sin påstand og det første der poppede op, var en google annonce. Bagefter kom det frem, at der nok også ville gå op til et halvt år før resultaterne viste sig og at det stadig var bedst at købe sig til en placering.
mvh
kathy

Accepteret svar
Fra : drpjotr

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-08 18:14

Hej
Du kan jo også forsøge dig med nogle af disse, hvis du ikke kender dem i forvejen:
http://www.google.com/addurl/
mange hilsner og god vind

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 20-10-08 19:26

Tak for svaret drpjotr.
og tak for link
mvh
kathy

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 20-10-08 19:56

held og lykke med relevansjagten!