/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Omvendt osmose
Fra : jonata
Vist : 533 gange
129 point
Dato : 18-10-08 09:39

Hvad er et omvendt osmoseanlæg. Jeg har tænkt på at få nogle fisk, hvor ph skal være 5,5-7. Hvordan får man ellers ph ned på det niveu.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 139 point
Dato : 18-10-08 10:02

Omvendt Osmose er en "mekanisk" vandrensningsmetode.
Men det er ikke bare kalk som tages fra, men også salte af forskellig slags, så du nærmer dig H2O
Der findes patroner med ionbyttermasse som kan "låse" kalken så den ikke udfældes.
Dette anlæg er nok lidt for stort.
http://www.hoh.dk/07_sektorer/sundhed.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-08 10:34

Her kan du få nogle mindre anlæg:
http://www.cichlidecentret.biz/group.asp?group=20

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-08 11:37
Godkendelse af svar
Fra : jonata

Dato : 19-10-08 20:18

Tak for svaret Eyvind. Så ved jeg da hvad det er, du har ret, det er ligefrem stordrift jeg har tænkt på. det var bare nogle små fisk til mit soveværelse. "Undskyldning" det er da bedre at kikke på fisk end at tage sovepiller.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 19-10-08 20:26

Tak for svaret svendgiversen, jeg har kikket, det er da en mulighed. Men jeg tror jeg vil kikke på andre muligheder.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 26-11-08 22:52

Jeg har fundet løsningen på mit problem med at sænke ph.værdien. En pose med spagnum, hængt ned i akvariet, det samme man bruger til havedamme. virkningen viser sig hurtigt. Spagnummen er købt hos min dyrehandler.