/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
linklsys problemer
Fra : snaken
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 18-10-08 04:54

Håber et par kloge hoveder kan bidrage her. Jeg har 2 pc`er men kan bare ikke få mit interne netværk mellem disse 2 til at fungere. De kan ikke se hinanden.
Jeg benytter windows xp pro incl. SP2 (uden windows firewall).
Jeg benytter cybercity som har udleveret mig deres router (zyzell P-660R-D1). Samtidig har jeg en linksys bredbåndsrouter WRT-160N.

Jeg har taget udgangspunkt i standardindstillingerne og forsøgt at følge nogle af de tips som jeg har kunne finde på nettet - men altså uden held.
Beder derfor om hjælp på en enkelt og forståelig måde da jeg ikke har en dyt forstand på sådan noget opsætning.

Er tilbage lørdag aften.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-10-08 09:28

jeg plejer at følge følgende vejledning

http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 18-10-08 10:10

Skal comp. kunne se hinande bør de sættes på samme router, enten trådløst eller med kabel.
To routere vil normalt have hver sit netværk.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-10-08 12:28

De skal konfigureres til samme arbejdsgruppe begge 2, har de forskellige arbejdsgruppe navne, kan de ikke se hinanden

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 18-10-08 21:09

Tak - jeg prøver at se om jeg kan finde ud af det og vender tilbage inden længe

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 26-10-08 12:02

Under netværkssteder/vis arbejdsgruppecomputere kan jeg nu se begge pc`er, men når jeg så klikker på pc2 (sidder på pc1) spørger den efter brugernavn og adgangskode.
Jeg prøver at taste mit brugernavn ind på pc2 samt adgangskoden, men adgangskoden bliver ikke accepteret. (samme data som under brugerkonti).

Hvad gør jeg forkert?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 12:50

Så mangler du lige at tillade deling af mapper og printer.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 26-10-08 13:10

Oh ja glemte jeg lige at nævne at det er gjort. Men jeg kan stadigvæk ikke få adgang uden brugernavn og kode.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 13:37

Jeg opdagede lige at min heller ikke var indstillet efter geninstallation.

kontrolpanel > system > computernavn > og så kørte jeg netværksID

Nu skal jeg lige ha en af de andre comp på netværket og prøve.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 11-12-08 20:02

Tak for svaret Eyvind.