/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hvad skal jeg gøre for.....
Fra : meller147
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 14-10-08 15:33

hvad skal jeg gøre for at få min more og fare overtalt til at købe et til akvarium?
jeg ved godt jeg har et men vil gerne prøve noget med opdretning, jeg har prøvet at avle hvores guldfisk en vinter, fordi hvores havedam ikke var stor nok, desvære opdagede vi først ungerne lidt sendt, og fik ca. 50-60 stykker fanget, men kun 2 lever nu, nogle af de små kunne nok ikke klare det og så var der en 5 vandskabte.
nå men det var ikke det jeg skulle snakke om.
men er der nogle der har nogle idér?

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 15:34

gevindsten skal jeg nok prøve at forøge når jeg har point til det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 14-10-08 15:37

Ønske dig det til Jul....

Og i mellemtiden blive ved med at tale om hvor rart det kunne være med et akvariom mere til yngel - UDEN AT PLAGE....

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 15:47

ønske det til jul det er nok det sværeste tidspunkt at få sådan et.
jeg kan da prøve.
men lige nu har mine fisk haft en sygdom, jeg tror jeg er ved at havde fået den væk men det kostede mig en smugle fisk og en ordenligt dynge penge, jeg havde nogle fisk deri til en 200kr. stk.
heldigvis overlevede mine 3 slørhaller, eller jeg er nok ikke helt væk med sygdommen :(
har du ikke andre idér?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 15:50

Gå med aviser og spare sammen.....

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 15:57

jeg har nok penge:D
jeg skal jo bare havde lov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 16:10

Nu er der jo ingen her der kender grunden til at dine forældre siger nej.....

Det kan jo være deres undskyldning er god nok...

Uanset hvad er det jo dem der bestemmer så længe du bor hjemme....

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:16

jaer :( !!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-08 16:22

- jeg troede alle fisk er vandskabte???

Undskyld Meller, ku-ik-la-vær, hvor stort akvarium taler vi om?

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:24

mit er 60 liter og vil gerne havde et til der er lidt størrer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-08 16:36

- er det plads på dit værelse det kniber med?

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:38

jeg kan sagtens finde plads :D

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-10-08 16:41

hvis du har penge nok kan du jo foreslå du selv betaler for lys og opvarmning af akvariet -prøv at regne lidt på hvor meget det er på årsbasis , man får et mindre chock.

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:42

jeg betaler også selv fordet jeg har nu pånær maden, den for jeg, men rasten betaler jeg selv :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 16:46

Citat
men rasten betaler jeg selv

Og hvem får du pengene af

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:48

tjener dem?
jeg har osse en god del fra min konfirmation :D

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-10-08 16:53

- har du spurgt din mor og far? Har de sagt nej?

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 16:54

ja har spurgt :D og de siger også nej :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 16:56

Der er desværre ikke noget nogen her kan gøre...

Det ER dine forældre der bestemmer....

Nu ved jeg ikke hvordan det går i skolen (men dit dansk er ikke noget at råbe hurra for) - men du kunne jo prøve at forklare dine forældre at det er bedre du sidder hjemme og passer fisk (OG lektier) end du render rundt med "rødderne" om aftenen

Du må være lidt opfindsom og hjælpsom - særlig her op til jul - så bliver de fleste forældre så "bløde"

Har du søskende ?
Har I plads nok ?
Er det hus eller lejlighed ?
Har I have ?
Arbejder både din mor og din far ?

Der er mange muligheder for at hjælpe derhjemme og dermed MÅSKE få lov.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 17:00

Du kunne jo også vise dem Kandu og hvad VI har foreslået

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 19:00

Har du søskende ?
en lillebror
Har I plads nok ?
massere
Er det hus eller lejlighed ?
stort hus
Har I have ?
ja kæmpe :D vi har lige lavet en ny sø på 27m3/ :D
Arbejder både din mor og din far ?
ja de arbejder begge to :D

der er jo ingen grund til at visse dem det her, tror måske nærmere det er lidt dumt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 20:00

Det ved jeg ikke hvorfor du syntes det er dumt....

De vil sikkert gerne vide hvad det er du beskæftiger dig med

Men med hus og det hele må der være masser du kan hjælpe med - det kunne godt blødgøre dem lidt

Kommentar
Fra : meller147

Dato : 14-10-08 20:01

ja jeg kunne da prøve :D
har du flere idér nu vi er igang?
andre må os meget gerne komme med flere idér

Godkendelse af svar
Fra : meller147

Dato : 08-11-08 14:37

Tak for svaret refi.