/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Invester 40.000 nu? Og i hvad?
Fra : atpleth
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 14-10-08 14:38

Jeg har ca. 40.000 kr som jeg er intereseret i at investere i aktier.
Er der nogle der har nogle tips?

Man siger jo at salget af øl stiger i krisetider.
og discountproducenter kunne også være en mulighed.

Jeg har bare brug for nogle tips. Har selv en ide, men ville lige høre...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-10-08 15:34

Der kan desværre ikke give generelle almengyldige tips.

Hvis der fandtes generelle almengyldige tips, så ville der være mange der ville følge dem. Dermed ville kursen stige og tippet ville miste sin mer-værdi. Du kan derfor godt regne med at de fleste investeringsmuligheder er nogenlunde lige gode.

Krisetider? Jamen, krisen var da overstået i går. Mine aktier er da i al fald steget med op til 30% i dag

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-10-08 15:36

Krisetider hvor henne?
Det er noget opreklameret vrøvl.

hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-10-08 15:40

Men få fat i en ordentlig kursliste og udsøg dig virksomheder med en god kurs/indre værdi. Så går det nok ikke (måske) helt galt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-08 15:42

Islandske bankaktier er billige i øjeblikket....

Du kan få MANGE for 40.000

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-08 17:13

Der findes flere alment gyldige aktietips, som du gør særdeles klogt i at lytte til - et kunne være, at man ikke skal satse alt på een hest, et andet kunne være, at man ikke skal investere hele formuen på een gang, og så er det som med sko og briller, at et par ikke passer til alle. Så start med at gøre dig din investorprofil klar, læg dernæst en strategi og vælg til slut nogle aktier at starte med - lyder det som totalt volapyk, så kig forbi på www.prisas.dk og læs mine ugebreve - så har du væsentligt bedre chancher for ikke at miste dine 40.000 kr.

Mvh

Claus
Forhenværende DAF direktør

Godkendelse af svar
Fra : atpleth

Dato : 14-10-08 19:57

Tak for svaret DAF_direktoer.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 23-11-08 16:05

Hey, lidt sent så du har måske investeret, men jeg har fundet den her tråd på en boligdebat hvor en skør, (men genial gut tror jeg), siger at Torm (dansk rederi) fortiden kan købes til foræringspris og de vil stige MEGET.. ved ikke helt indenfor hvilken tidsramme, men tror han mener i 09..

tilgængæld tror han også at jorden går under i 2012. Noget med en planetx der kommer forbi jorden og vender op og ned op og ned på polerne haha..

den tror jeg ikke helt på, men det lyder virkelig som om han ved hvad han snakker om når han snakker økonomi.

Tråden har været igang siden januar 08 så man kan følge hans skriveri. Tror han står for mindst 1/3 af posterne og der er ca 3000 pt.

meget underholdende men også MEGET pesimistik debat. mest om økonomi, men også nogengange om planetx og jordens undergang..

jeg har smidt 15k på Torm til kurs 61.. på trods af at manden siger at jorden snart går under..

Kommentar
Fra : jobestar