/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Privatundervisning i italiensk
Fra : cointreux
Vist : 1996 gange
200 point
Dato : 07-10-08 00:51

Jeg søger en lærer i Århus-området som underviser privat i italiensk.

Kender du en (du kan anbefale)?

På forhånd tak.

Til pointjægerne!
Jeg har allerede søgt på Google (der er ingen af dem der dukker op som bor i eller i nærheden af Århus). Jeg er også bekendt med online kurser, undervisning via cd-rom og sprogrejser, så fyld venligst ikke min tråd med det (eller spam i øvrigt). Jeg søger som beskrevet ovenfor - intet andet!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-10-08 07:47

Jeg kender ingen der underviser i italiensk, men du kunne måske prøve at finde en italiensk restaurant eller pizzaria og spørge der. Sådan et sted burde du træffe en italiener som måske kan hjælpe dig.
Det er bare et forslag.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 200 point
Dato : 07-10-08 09:45

Kender ikke nogen lærer i Århus, men ved at hos FOF kan du få enetimer hvis du ikke kan nogen anden http://www.fof.dk/dkafdeling/emner.asp?afdnr=3&kursusgrnr=70&enhed_id=2 bare et forslag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 11:17

Citat
Til pointjægerne!
Jeg har allerede søgt på Google (der er ingen af dem der dukker op som bor i eller i nærheden af Århus). Jeg er også bekendt med online kurser, undervisning via cd-rom og sprogrejser, så fyld venligst ikke min tråd med det (eller spam i øvrigt). Jeg søger som beskrevet ovenfor - intet andet!

Af en HELT NY Kandubruger lyder du til at være godt oplyst om hvad du her kan forvente

Velkommen "gamle" kandubruger.....

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 07-10-08 11:59

Du har bestemt ikke meget fantasi!
Og så var det lige præcis den slags snot og idioter som dig jeg gerne vil være fri for i min tråd.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-10-08 17:48

>cointreux
For mange år siden blev jeg privat undervist af Margrethe (Hun boede den gang Lollandsgade, men er garanteret flyttet). Hendes indstilling:

1. Italiensk er det nemmeste latinersprog.
2. Lær de ca. 10 udtaleformer (ch udtales om "k") etc.
3. Lån/køb bladet "Gente" (Samme som Se & Hør)
4. Se RaiUno (Hvis du har mulighed)

Jeg boede i Italien 125-150 dage om året i ca. 5 år, og det er FANTASTISK hvordan italienerne vil hjælpe dig .. blot du viser at netop deres sprog interesserer DIG. Jeg taler ikke perfekt italiensk .. men jeg bliver forstået, og kan stadig more mig over "Gente".

Kast dig ud i sprogforsøget, og opsøg steder hvor du kan "afprøve" .. du vil blive overrasket over den hjælpsomhed du møder.

Slutteligt skal jeg blot nævne, at ethvert sprog bedst læres "på pladsen". I Firenze er der flere sommerferieskoler, som giver eleverne ganske gode sprogkundskaber. Jeg har oplevet unge mennesker, som efter et sådant kursus og efterfølgende hårdt sprogarbejde, taler "perfekt" efter 6 måneder.

Pøj, Pøj (og hils alle i Firenze)
/PG

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 07-10-08 18:11

Guild > Jeg var i Italien for første gang nogen sinde i august måned i år. Efter den tur har jeg fået meget lyst til at lære sproget (det er sådan set også nødvendigt, hvis man vil tale med dem. De fleste italienere er elendige til engelsk. Taler det meget nødigt, fandt jeg ud af).

Jeg er imidlertid nok desværre blevet lidt for gammel til sommerferieskoler. Så herhjemme er nok stedet hvor jeg skal lære det.
Tror ikke der findes sprogskoler for folk på min alder (42). I øvrigt er det også en ret omkostelig affære, hvis man skal købe et seriøst ophold.

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 08-10-08 00:05

Hov, det hedder 'bekostelig'.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-10-08 16:30

>cointreux
Forstår hvad du skriver, men jeg vil nu ikke give dig helt ret med hensyn til "lidt for gammel". Alder er ikke et argument for ikke at "Gå i krig" med sproget.

Eksempel:
Mine forældre har sommerhus, og MANGE naboer, genboer etc, har i mange år været tyske familier. Min mor kunne ikke 3 sammenhængende på tysk. Så hun kastede sig ud i det tyske, og har nu kunnet snakke med dem i ca. 15 år.. ikke perfekt, men alle forstår !
Da hun startede undervisningen, var hun ca. 65 år .. men hun ville !

"Bekostelig" .. men du skal sammenligne med timelønnen til en privatlærer. Et sprogophold i Firenze er ikke aldersbestemt, og "sidegevinsten" er det at VÆRE i Italien, lytte til sproget, lære mentaliteten.

Ciao e boun divertimento ..
/PG

Kommentar
Fra : cointreux

Dato : 08-10-08 17:58

Guild > Hej igen.

Jeg har lige undersøgt hvad enetimer koster hos en lærer igennem FOF. De skal have 365 kr. pr. gang (noget mere end jeg havde ventet!).

Ønsker man oven i købet at det skal foregå hos en selv, er det (pga. af kørselsudgifterne) min. to lektioner pr. gang. Det er så 730,- pr besøg :§
Det er igen - alt efter om den pågældende dag falder 4 eller 5 gange i løbet af en måned - 2920,- til 3650,- om måneden (Hjælp!).

Må tilstå at jeg ikke troede det var så dyrt at få privatundervisning i sprog! Jeg får i forvejen privatundervisning i guitar. Det koster kun 1100,- for fem gange ...
Men nu kan jeg godt se at det økonomiske set begynder at kunne betale sig at kigge på sprogreejser i stedet. Hvis de da sælger rejser til folk på min alder, men det siger du jo at de gør. Troede ellers kun den slags er for unge. Eller i hvert fald mennesker der er yngre end jeg.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-10-08 22:26

Hej igen
Jeg har flere gange nævnt Firenze .. fordi er MIN by .. jeg kender byen bedre, end den danske by hvor jeg nu bor.

I Påsken var vi i Roma for første gang, og i planlægningen benyttede jeg den, HELT fantastiske hjemmeside: http://www.rom-guide.dk/

Håber den kan give nogle yderligere ideer !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : cointreux

Dato : 20-10-08 17:12

Lykkedes mig at få lavet en aftale til en acceptabel pris.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-10-08 17:49

Takker og så ønsker jeg for dig at du får en hel del ud af det

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-10-08 18:06

Svaret kunne lige så godt være: Se hvad jeg lige fandt på Google .. så start dér inden dit næste spørgsmål !
/PG

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-10-08 18:13

Guild hvad er lige dit problem, hvad fan... er det for en kommentar at komme med

Citat
Svaret kunne lige så godt være: Se hvad jeg lige fandt på Google .. så start dér inden dit næste spørgsmål !