/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Er disse 2 lydkort ikke ens? 2
Fra : sprøgsmål
Vist : 325 gange
20 point
Dato : 06-10-08 06:29

Er disse 2 lydkort ikke ens? pris forskel ca . 244 kr.

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series - 70SB046A02007
Lydudgang: Lydkort / 7.1 surroundkanal
/ 24 bit / 10 - 88000 Hz / 192 kHz / PCI
Programmel: Creative Software Suite / Drivers & Utilities
Stik: SPDIF

Beste pris 757 kr.
Gebyr 26 kr.
Lev. Omk.25
Postdanmark 10-15 kroner
Total pris 820-825 kr.

bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=248412
edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=377466

CREATIVE Lydkort Sound Blaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series - 24 bit - 192 kHz - 109 dB SNR - 7.1 surroundkanal - PCI

984 DKK
Forsendelsesomkostninger: fra 70 DKK Inkl. moms
Postdanmark 10-15 kroner

Total 1069 kr

pixmania.com/dk/dk/462171/art/creative/lydkort-sound-blaster-x-f.html?srcid=88&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui

Mere produkt infomation i linket nedenunder :
pixmania.com/dk/dk/462171/art/creative/lydkort-sound-blaster-x-f.html?form=18#tech-specs

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 10 point
Dato : 06-10-08 08:24

SDet ser da ud til at være det samme.

109 dB snr ved 192 kHz lyder ret vildt og overflødigt til lydformål. Men det er måske ikke sådan data skal forstås.
Tænk dig om inden du bruger så mange penge på et lydkort.

Hvis du ønsker det subblime , er det andre data, du skal kigge efter. Linearitet og for uharmonisk forvrængning er vigtigere en afsindige frekvensser, som ingen kan høre.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 09-11-08 02:48

Hvad mener du med dette?

"Hvis du ønsker det subblime , er det andre data, du skal kigge efter. Linearitet og for uharmonisk forvrængning er vigtigere en afsindige frekvensser, som ingen kan høre"

Ja jeg ønsker at købe et lydkort med klar ren lyd...

Kunne du komme op med nogle links til edbpriser til gode lydkort der lever op til Linearitet og uden uharmonisk forvrængning?

Godkendelse af svar
Fra : sprøgsmål

Dato : 13-11-08 16:03

Tak for svaret transor.