/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
enum
Fra : glenn007
Vist : 699 gange
50 point
Dato : 17-03-03 08:35

Er der nogle der på dansk kan sige mig hvad denne Enum sætning gør godt for.

enum { IDD = IDD_EXOTRANSFER_DIALOG };

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 17-03-03 08:54

Ingenting, hvis der kun står et felt i en enum giver dette ingen logik.

Gandalf

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 17-03-03 09:12

ok, dumme svar til dumme ? hehe

her er lidt kode, og mit probelm er at jeg for en fejl i enum sætningen, som lyder således

\dialog2.h(21) : error C2065: 'IDD_DIALOG2' : undeclared identifier

Jeg har lavet Dialog2 dialogen så den er defineret så jeg fatter ikke jeg for fejlen.
kan i hjælpe her ?

class CDialog2 : public CDialog
{
// Construction
public:
   CDialog2(CWnd* pParent = NULL); // standard constructor

// Dialog Data
   //{{AFX_DATA(CDialog2)
   enum { IDD = IDD_DIALOG2 };
   CString   m_FirstNameDlg2;
   CString   m_LastNameDlg2;
   //}}AFX_DATA

// Overrides
   // ClassWizard generated virtual function overrides
   //{{AFX_VIRTUAL(CDialog2)
   protected:
   virtual void DoDataExchange(CDataExchange* pDX); // DDX/DDV support
   //}}AFX_VIRTUAL

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-03 16:46

Du står med noget kode genereret af en wizard i Microsoft VC++.

Jeg er ikke ekspert i den wizard, men fejlen er åbenlys: IDD_DIALOG2 skal være erklæret som en konstant af heltallig type et eller andet sted i nærheden. Det er den åbenbart ikke.

Måske har du brugt copy-paste fra en anden dialog, men ikke helt gjort det samme som den wizard du brugte, da du lavede Dialog1?

Betydningen af
enum { IDD = IDD_DIALOG2 };

er omtrent den samme som:

static const byte IDD = IDD_DIALOG2;

bortset fra, at den pakkes ind i en anonym enum. Lidt sært i øvrigt. Normal syntax er:
enum TypeName { IDD = IDD_DIALOG2 };

hvilket tillader erklæringer som:

TypeName id = IDD;

Nuvel. Prøv at lede efter erklæringen af IDD_DIALOG1, så ser du nok hvorfor IDD_DIALOG2 mangler!

M.v.h.

Peter

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 17-03-03 19:56

tak skal du have, som du selv sagde, så manglede erklæringen faktisk, havde placeret den forkert

Godkendelse af svar
Fra : glenn007

Dato : 17-03-03 19:56

Tak for svaret pmbruun.