/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Inkasso
Fra : kajira
Vist : 686 gange
20 point
Dato : 04-10-08 20:12

Indsæt din tekst herHvor kan man finde hjælp til inkasso? Har prøvet en inkasso-advokat, men da det kom til stykket, ville de ikke tage sagen alligevel..........Måske fordi vi "kun" taler om små 6.000 kr. Men mange penge for mig. Har brug for hjælp her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-08 20:22

Du har bare været uheldig....

Blot find en anden...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-08 22:22

Advokatregningen er mindst på 6.000 kr.
Glem det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-10-08 22:22

Tilbage, - helles engle. De hårde drenge

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-10-08 23:11

du må nok betragte pengene som tabt. det kaldes lærepenge. vi er mange der har prøvet det og de fleste af os har også lært af det.
og tro mig, tab i den størrelse kommer man over igen. det er ikke verdens undergang

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 05-10-08 06:20

er der er skriftlig aftale på pengene?

Kommentar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 08:52

Indsæt din tekst herTak for jeres kommentarer indtil nu.

Ja rotw, der er indtil flere skriftlige aftaler ang. pengene. Så der har jeg bla. vedkommendes egen skrfitlige accept, på de skyldes. Og endda op til flere gange.

Kommentar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 08:53

Trimara46: se det er så det jeg IKKE agter, at bare betragte det som lærepenge.

For jeg er IKKE den første og bliver heller ikke den sidste vedkommende prøver lave det overfor. Og kommer det dertil, kan jeg reelt dokumenter et beløb der så bliver over 50.000 kr.

Kommentar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 08:55

refi: Tak, håber jeg også bare. Og har nu prøvet "Ret&Råd", så må vi se hvad de svarer.

Men er stadig interesseret i råd/vejledning her også.

Kommentar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 08:56

teil: Kom til at smile over dit andet råd..........Kender desværre ingen der.

Det første?? jamen so be it. Vedkommende skal bare lære, at nu stopper legen. Nu er mine grænser langt langt overtrådt.

Godkendelse af svar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 08:58

Tak for svaret rotw.

Ups, skal vist lige lære dette system.

Havde skrevet til dig under indlæggene. Ja selvfølgelig er der en skriftlig aftale og accept af vedkommende om pengene skyldes. Endda indtil flere gange.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-10-08 15:06

som flere skriver kan det koste en hel del penge at inddrive en sådan gæld og det er somregl dig selv der kommer til at betale for det så du skal nok ikke regne med at der er mere ind. 3000 kr til dig selv når regningen er betalt
har man i aftalen nået stående med hvornår pengene skal være tilbagebetalt og ang. gebyr?

Kommentar
Fra : kajira

Dato : 05-10-08 16:24

Heyy rotw.

Den inkasso-advokat jeg talte med i første omgang, sagde at udgifterne i forbindelse med inkasso, ville blive dækket af skyldner.
Den aftale der var, at når der var råd, skulle der afdrage på lånet, før evt. indkøb af luksus. Og den aftale blev brudt. Bla. blev der indkøbt dyr rejse til Thailand, med afgang sidst på året, dyrt camera........Og derefter sendte jeg så en mail, hvor jeg bad om lånet blev betalt her og nu. Det var en klar aftale fra starten, at jeg til enhver tid kunne disponere således. .......Og, hvis det ikke blev gjort, ville der blive tilskrevet renter pr. 1.10.08...........

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-10-08 07:52

ville starte med at true med indkasso såfremt beløbet ikke er betalt indfor 14 dage.
når du har det du har på skrift så bør du have en god sag. det der nomalt er at indkasso tager en % del af det indberettet beløb sags regningen bliver nomalt indhentet hos skyldner
og husk renteindtægt er skatte pligtigt