/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Font i tekst ved skrivebordsikoner ser u~
Fra : maylady
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 16-03-03 21:56

Da jeg genstartede min computer, så teksten under ikonerne på skrivebordet underlig ud. Det samme er tilfældet i overskriften på mine e-mails og i URL-vinduet i IE. Jeg kan næsten ikke læse, hvad der står. Jeg har prøvet at gendanne systemindstillinger fra for nogle dage siden, men det hjælper ikke. Håber, nogen kan hjælpe.

Mette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-03 22:05

lyder mærkeligt, men prøv først at geninstallere dine grafik kort drivere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-03-03 22:15

Eller check at dit monitor stik sidder helt korrekt i dit grafik kort stik!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-03-03 23:47

maylady...hvilket operativsystem bruger du

Kommentar
Fra : maylady

Dato : 16-03-03 23:51

Ja, undskyld, det glemte jeg. Jeg bruger Windows ME.
Det er tilsyneladende en font, der er gået i stykker, og det er lykkedes mig at ændre til en anden font nogle steder, så jeg kan læse, hvad der står. Men det ser stadig forkert ud.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 00:18

Jeg har fundet dette lille program http://www.microsoft.com/typography/property/property.htm?fname=%20&fsize=
Men måske er det slet ikke så svært http://www.eksperten.dk/spm/300453

Jeg har ikke selv me, så jeg kan desværre ikke lige teste det

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 11:33

Virkede det ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 23:18

Har du fået det løst
Dit spørgsmål står stadig åben = kald på hjælp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-03 23:27

Noget helt andet er at du kan ændre den font du bruger på skrivebord, menuer etc: Ved at højre klikke på et tomt sted på skrivebord og gå ind under udseende, måske er det der fejlen ligger Og som Uffe siger giv lige en tilbagemelding

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 29-03-03 13:27

Hej igen maylady
Du kan evt. prøve dette http://www.kandu.dk/dk/tip/3382

Kommentar
Fra : maylady

Dato : 31-03-03 12:08

Tak til alle, som har forsøgt at svare. Jeg har stadig ikke løst problemet. Det lader til, at fonten Sans Serif på en eller anden måde er blevet ødelagt, og alt, hvad der skal stå med Sans Serif i diverse programmer, ser besynderligt ud. Jeg har prøvet at indlæse Sans Serif fra min anden computer, men det hjælper ikke. Jeg har i Windows kontrolpanelet under skærmopsætninger valgt en anden skrifttype, hvor det er muligt, så nu kan jeg leve med det foreløbig, selv om der ind imellem stadig er steder i visse programmer med den ulæselige skrift. Jeg er lige i gang med et stort arbejdsprojekt og skal have det færdigt, inden jeg eksperimenterer yderligere.

På et tidspunkt var der også forsvundet en del bogstaver i visse fonte(!), men jeg prøvede at køre min Compaq recovery CD, der skulle genoprette oprindelige windowsindstillinger. Den gik i stå undervejs, men bagefter var de forsvundne bogstaver kommet tilbage, selv om problemet med Sans serif stadig var der.

Og jeg HAR kørt viruscheck.

Mette

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 22:40

1) hvilken model har du (f.eks 5346EA 6530EA eller lign.)
2) Er din cd ødelagt kan du bestille en ny
3) Er cd'en til den maskine du har, eller er den brugt fra en anden compaq

Kommentar
Fra : maylady

Dato : 07-04-03 11:43

1) Modellen hedder 5WV340.
2) Næ, jeg tror såmænd ikke, cd-en er ødelagt. Der var bare et eller andet, den ikke kunne overskrive e.l. i løbet af processen.
3)Ja, cd-en er til min egen maskine.